به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مجتمع آبرسانی روستایی شهدای کریک و دارشاهی با اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال در شهرستان دنا و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسید.
فیض الله پاسره گفت: افزون بر 21 کیلومتر خط انتقال ، یک باب مخزن ذخیره و یک حلقه چاه عمیق با ظرفیت 72 لیتر بر ثانیه در این مجتمع روستایی اجرا شد.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی 11 روستا، در قالب یکهزار و 100 خانوار و جمعیتی افزون بر 4 هزار و 750 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی روستایی ده برآفتاب شهرستان بویراحمد نیز گفت: کل اعتبار تخصیص یافته این طرح افزون بر 20 میلیارد ریال است.
وی گفت: حدود هشت کیلومتر خط انتقال برای این طرح پیش بینی شده است.
پاسره افزود: با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی افزون بر یک هزارو 150 نفر در قالب 280 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
وی افزود: این طرح در 2 فاز پیش بینی شده است که در فاز نخست افزون بر پنج میلیارد ریال به این طرح تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 190 روستا از مجموع یکهزار و 642 روستای دارای سکنه در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 190 روستا از مجموع یکهزار و 642 روستای دارای سکنه در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
از مجموع یکهزار و 643 روستای دارای سکنه در کهگیلویه وبویراحمد 720 روستا بالای 20 و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
پاسره اظهار داشت: این تعداد روستا فاقد تاسیسات آبرسانی هستند و تنها 6روستای آن بالای 20 خانوارجمعیت دارند.
وی تاکید کرد: هم اینک حدود 120 طرح آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان با اعتباری افزون بر یک هزار و 400میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
پاسره افزود: 18مورد از این تعداد طرح آبرسانی با بیش از 380 میلیارد ریال اعتبار در قالب مجتمع های آبرسانی درحال اجرا و آماده راه اندازی است که محل تامین اعتبار آنها از صندوق توسعه ملی است.
پیشرفت فیزیکی این مجتمع های آبرسانی بین 30 تا بالای 90درصد اعلام شده است.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی تا هفته دولت سال 97 ، بخش عمده مشکل کمبود آب آشامیدنی سالم در مناطق روستایی استان برطرف می شود.
یک هزار و 420 روستای دارای سکنه استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیسات آبرسانی سالم دارند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.