فرماندار گچساران گفت:  700 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های با اولویت طرح های نیمه تمام و راکد و نیمه فعال اختصاص داده شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی خوانپایه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان های گچساران و باشت افزود: شهرستان گچساران با وسعت 3هزار و 131کیلومتر مربع با آب و هوای گرم و مرطوب، دارای ظرفیت های خوب در زمینه آب با دو سد بزرگ کوثر و چم شیر است.

وی بیان کرد: شهرستان گچساران دارای 2 سد بزرگ آبی از جمله سد کوثر و سد حال احداث چم‌شیر که با پیگیری‌های نماینده تخصیص های خوبی در بخش کشاورزی و صنعت اخذ شده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: دشت‌های حاصلخیزی در شهرستان گچساران  به منظور توسعه بخش کشاورزی و صنعت وجود دارد.

خوان پایه عنوان کرد: با بازدیدهایی که از صنایع مختلف در حوزه صنعت، کشاورزی  و گردشگری داشتید شرایطی وجود دارد که نیاز به تامین منابع مالی دارد.

وی ادامه داد: این شهرستان را به نام نفت می شناسند و اما در زمینه آب و کشاورزی ظرفیت هایی هم وجود دارد که این شهرستان را به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرستان های کشور می شناسند.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: این شهرستان از بعد دامپروری به شیوه سنتی و صنعتی از شهرستان هایی است که دارای امتیازات ویژه ای است و در حوزه گردشگری با تنوع آب و هوایی و وجود زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده باز وضعیت بسیار خوبی دارد.

خوان پایه عنوان کرد: 700 میلیارد ریال عتبار به طرح‌های با اولویت طرح های نیمه تمام و راکد و نیمه فعال اختصاص داده شده است.

فرماندار باشت نیز در این جلسه افزود: شهرستان باشت به عنوان یک نگین سبز با وسعتی معادل یک هزارو 60کیلومتر مربع از لحاظ جغرافیایی و دو رودخانه بزرگ شابهرام و زهره را درکنارش دارد.

سید مسعود حسینی ادامه داد: با وجود اینکه تلاش هایی در سطح استان و شهرستان انجام شده و با پیگیری هایی که جناب تاجگردون در حوزه کشاورزی داشته اند اشتغال های پایداری را در سطح شهرستان ها داشته ایم اما به هرحال این مشکل اساسی همچنان وجود دارد.

وی اضافه کرد: طرح های زیادی هم در سطح شهرستان پیگیری شد و این طرح ها هم مجوزش هم گرفته شد اما  این طرح ها هم نیازمند اعتباراتی است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.