رئیس شورای شهر شهرستان بویراحمد با انتقاد از تبلیغات زود هنگام برخی نامزدهای احتمالی انتخابات آینده با اهرم قدرت دستگاه‌های دولتی، گفت: بحث ارتقای بخش مارگون به شهرستان تنها در ایام انتخابات داغ می‌شود. 

به گزارش ایلنا از یاسوج، "محمد دانشی‌نسب"در نشست شوراها با استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انتظار می‌رود ورود مدیران دستگاه‌های اجرایی بویژه فرمانداران و بخشداران به انتخابات برای نامزدهای خاص به جد منع شود و به گونه‌ای که رفتار و گفتار آنان به صورت مستمر مورد نظارت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بحث ارتقای بخش محروم مارگون به شهرستان در ایام نزدیک به دو انتخابات اخیر داغ می‌شود، ادامه داد: هرچند این مهم جزو اختیارات دولت و وزارت کشور بوده و نباید قوه مقننه در حدود وظایف آنان دخالت کند ولی در مجموع بازی با عواطف و احساسات مردم پذیرفتنی نیست.

سخنگوی شورای شهر مارگون در شهرستان بویراحمد خواستار توجه بیش از پیش مسئولان اجرایی بویژه مدیریت ارشد استان به این شهر شد و افزود: مارگون از نظر پیشرفت و توزیع اعتبارات در ردیف آخر است. 

دانشی‌نسب با اشاره به اینکه گرچه طبق قانون، مسئولان موظف به پاسخگویی به شوراها هستند اما در عمل خبری از این مهم نیست، ادامه داد: اهرم‌های قانونی برای پاسخگویی وجود ندارد.

وی گفت: کم توجهی و بی‌توجهی مسئولان و  رفتار سلیقه‌ای آنان با شوراها سبب تضعیف جایگاه شوراها شده و به شوراهای فرادست (شورای‌اسلامی شهرستان و استان) به عنوان یک جایگاه نظارتی- مشورتی توجهی نمی‌شود.

دانشی‌نسب تاکید کرد: وضعیت شوراهای فرادست از شورای اسلامی بخش، شهرستان و استان، شرایط یک بام و دو هوایی بوده و جز یک عنوان و اسم از آنها هیچ باقی نمانده است.  

به گزارش ایلنا از یاسوج، " غلام محمد زارعی" نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در روزهای ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۵ و ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در جمع مردم بخش مارگون تاکید کرد که این بخش بزودی شهرستان می شود..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.