شهردار اردبیل گفت: شورا و شهرداری به شد مشغول فعالیت در حوزه عمران و آبادانی است و وقتی ندارد که بخواهد صرف ورود و یا دخالت در انتخابات صنفی همچون نظام مهندسی ساختمان کند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در روزهای گذشته تماس‌هایی با ما گرفته شده است تا در مورد کم و کیف و چگونگی تبلیغات انتخاباتی صنفی سوالاتی پرسیده شود که در این زمینه باید گفت؛ قانون هیچ راهکار و پیشنهادی را برای نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات صنفی در نظر نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: بیلبوردها، استندها و لایت‌باکس‌ها به عنوان محل تبلیغات کاندیداهای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در اختیار شهرداری نیست بلکه ما آنها را به بخش خصوصی واگذار کردیم و نمی‌توانیم بخش خصوصی را مجاب کنیم که این فضاهای تبلیغاتی را در اختیار چه کسانی قرار دهند.
شهردار اردبیل گفت: ما در حد وسع و توان خود سعی کردیم تا برخی بنرها و تبلیغات محیطی شهر را مربوط به کاندیداهای نظام مهندسی ساختمان در مناطق مختلف شهر جمع‌آوری کنیم و از طرفی سعی کردیم تا با خود کاندیداها و روسای ستادهای انتخاباتی آنها هماهنگی کرده و جلوی برخی از تبلیغات محیطی گسترده را بگیریم.
لطف‌اللهیان بیان کرد: قانون در مورد تبلیغات انتخاباتی صنفی همچون نظام مهندسی ساختمان سکوت کرده و برخلاف انتخابات شوراها مجلس و ریاست جمهوری که نحوه تبلیغات و کادر و سایز اقلام تبلیغاتی مشخص شده در انتخابات صنفی چنین قوانین روشن و شفافی را شاهد نیستیم.  
وی افزود: قطعا هیئت اجرایی و نظارت انتخابات نظام مهندسی موارد تخلف کاندیداها و برخی اقدامات خارج از قاعده و قواره عرفی و قانونی آنها را رصد می‌کند ولی ما نیز در حد خودمان سعی کردیم تا برخی اقدامات و فعالیت‌ها را در چارچوب قانون انجام دهیم.
شهردار اردبیل با انتقاد از برخی کاندیداهای نظام مهندسی ساختمان که بی‌پروا علیه شهرداری و شورا تبلیغات منفی و سخنرانی‌های خارج از قاعده و قانون انجام داده‌اند، تصریح کرد: اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد در یک فضای تبلیغاتی انتخابات صنفی عده‌ای با به پیش کشیدن سخنان نامربوط شورا و شهرداری را متهم به برخی مسایل کنند در حالی که طرح چنین مسایلی دردی از آنها را درمان نخواهد کرد.
لطف‌اللهیان با بیان اینکه به هیچ وجه شورا و شهرداری دخالتی در انتخابات صنفی نظام مهندسی نداشته و عده‌ای با طرح برخی مسایل سعی می‌کننند شورا و شهرداری را در تیررس انتقادات قرار دهند، خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری در چارچوب قوانین مشخص با نظام مهندسی ساختمان در تعامل و ارتباط است و به هیچ وجه در مهره‌چینی هیئت مدیره نقش و دخالتی ندارند.
وی ادامه داد: باید برای سال‌های آینده چارچوب مشخصی برای تبلیغات کاندیداهای چنین انتخابات صنفی در نظر گرفته شود تا در یک شرایط مناسب و مساوی زمینه برای تبلیغات درون صنفی فراهم آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.