پریسا راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: اعطای کارت شناسایی به هنرمندان به منظور هویت بخشی به این قشر تولیدگر و امکان ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت از چهار سال پیش تاکنون شروع شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون 9 هزار نفر به صورت انفرادی از طریق صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد کسب درآمد می کنند اما 35هزار فعال صنایع دستی در استان وجود دارد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون 120 کارگاه صنایع دستی در استان فعالیت می کند.
راد از برنامه ریزی برای توسعه بازارچه صنایع دستی در سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون پنج غرفه صنایع دستی در شهرستان گچساران فعالیت دارد افزود: زمین مورد نیاز احداث صنایع دستی این شهرستان اختصاص یافته و این طرح در آینده کلنگ زنی خواهد شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در مورد شهرستان بهمئی به عنوان یکی از شهرستان های مهم تولید صنایع دستی گفت: عملیات اجرایی احداث بازارچه دائمی این شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال در نیمه نخست امسال آغاز می شود.
راد با بیان این نکته که هم اکنون 25 غرفه صنایع دستی در شهرستان بویراحمد فعالیت دارد ابراز داشت: 20 غرفه دیگر صنایع دستی این شهرستان نیز به زودی بهره برداری خواهد شد.
راد از برنامه ریزی برای ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در دهستان کاکان همزمان با عید فطر امسال خبر داد.
وی گفت: تجلیل از فعالان برتر صنایع دستی از برنامه های پیش بینی شده برای هفته صنایع دستی در 20 خرداد امسال است.
وی برپایی نمایشگاه های صنایع دستی سراسری در شهرستان های گچساران و کهگیلویه را از دیگر برنامه های صنایع دستی در استان عنوان کرد.
راد افزایش کیفیت صنایع دستی برای صادرات را از دیگر اولویت های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.