صیدال اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضریب تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در پایان سال 1396 در کهگیلویه و بویراحمد 1.32 اسب بخار در هر هکتار بود.
وی با اشاره به اینکه ضریب بهره برداری از تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور 1.7 اسب بخار در هر هکتار است عنوان کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید این میزان به 2.1 اسب بخار در هر هکتار برسد.
رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 395 میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌های کشاورزی از ابتدای سال 1396 تاکنون به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.
اسدی میزان پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی در سال جاری را 84 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرد.
وی بیان کرد: این میزان تسهیلات برای خرید 388 دستگاه ماشین آلات کشاورزی به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
اسدی با اشاره به اینکه آماده پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستیم گفت: امسال 241 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی این استان تصویب شده است.
وی گفت:پیش از این 2 هزار و 500 دستگاه تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در این استان خریداری شده بود.
وی ابراز داشت: افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش هزینه از مزایای این تجهیزات است به همین دلیل حمایت از کشاورزان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در اولویت برنامه های دولت است.
سالانه 910 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 160 هزار هکتار آن زراعی است.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 30 تا 50 هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.