الیاس تاج الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طی این مدت ۱۲۱ طرح با اعتبار یک هزار و۹۱۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی افتتاح و کلنگ زنی شد.
وی افزود:۹۰ طرح با اعتبار ۸۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۶۱ نفر افتتاح شده و ۳۲ طرح با اعتبار ۹۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۶۵ نفر کلنگ زنی است.
تاج الدینی کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین، ایستگاه های پمپاژ باباکلان، احمد غریب، بن زرد، سمرون، گندی خوری و توت نده، احداث سد خاکی ایلی آباد بهمئی، سد خاکی کوهبرد کهگیلویه و سردخانه ۲ هزار تنی شهرک فرودگاه از مهمترین این طرح ها است.
وی عنوان کرد: ۲۲ مزرعه پرورش ماهی به ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن و میزان سرمایه گذاری به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال و برای اولین سال تامین و توزیع ۲۶ یونیت بذر چغندر قند و کشت چغندر قند در سطح ۱۲ هکتار با تولید ۸۰۰ تن از دیگر کارهای صورت گرفته در این مدت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای ۸۵۳ هکتار توسعه باغات که ۶۷۵ هکتار آن در اراضی شیبدار و۲ هکتار گلخانه، احداث و بهسازی ۱۵ کیلومتر کانال آبیاری و هفت کیلومتر خط انتقال لوله در سایزهای مختلف به تعداد بیش از ۷۰ پروژه از دیگر خدمات است.
وی ابراز داشت: ۶۲ متقاضی واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات بانکی با سرمایه گذاری یکهزار و ۱۵۱ میلیارد ریال و اشتغال یکهزار و ۳۲۷ نفر به بانک های عامل و اداره کار معرفی شده اند که از این تعداد واحدها در مدت یکسال ۱۰ واحد با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۳ نفر به بهره برداری رسید.
تاج الدینی گفت: این طرح ها شامل مرغداری گوشتی و تخم گذار، پرورش بوقلمون گوشتی، گاوشیری صنعتی، طرح میدان عرضه دام، پرورش بلدرچین، پرورش شترمرغ و پرواربندی بره است.
وی افزود: تعداد ۶۲ متقاضی جهت دریافت تسهیلات بانکی با سرمایه گذاری یکهزار و ۱۵۲ میلیارد ریال و اشتغال یکهزار و ۳۲۷ نفر معرفی شده به بانک های عامل و اداره کار است که از این تعداد در مدت یک سال ۱۰ واحد با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۰ نفر به تولید رسیدند.
سالیانه 850 هزار تن انواع محصول دامی، زراعی، باغی و آبزیان در این استان تولید می‌شود.
میزان تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سالیانه 10 هزار تن بود.
استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد و جمعیت آن طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از مرز 713 هزار نفر گذشته است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.