جعفر گوهرگانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به واحدهای گلخانه‌ای، پروار بندی، دام پروری، مرغ داری و صنایع تبدیلی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در چهار سال گذشته برای حمایت از کشاورزان و افزایش تولیدات خدمات ویژه‌ای با استفاده از تسهیلات کم بهره به کشاورزان، ایجاد خط مکانیزه، افزایش سامانه آبیاری نوین ارائه داده است.
گوهرگانی بیان کرد: در چهار سال گذشته 600 تا 700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین و ایستگاه‌های پمپاژ آب در سطح 9 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هزینه شده است.
وی بیان کرد: بهره برداری از 20 طرح ایستگاه‌ پمپاژ آب که سال‌ها راکد مانده بود از خدمات ماندگار دولت یازدهم در بخش کشاورزی بود.
گوهرگانی با اشاره به تصویب هفت مصوبه در سفر سال گذشته هیات دولت در بخش کشاورزی گفت: همه این مصوبات از جمله استفاده از زمین‌های شیبدار برای ایجاد باغ و راه اندازی تعاونی‌های روستایی برای کانال‌های هدایت آب کشاورزی محقق شد و تنها راه اندازی صندوق‌های کشاورزی در دست پیگیری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی 66 طرح بزرگ حوزه کشاورزی این استان در هفته دولت امسال خبر داد.
گوهرگانی بیان کرد: طرح‌های امسال در بخش‌های آب، خاک، سامانه نوین آبیاری، پرورش طیور و آبزیان و سایر بخش‌های کشاورزی بوده است.
وی افزود: از این تعداد طرح 59 طرح افتتاحی و هفت طرح کلنگ زنی بوده است.
گوهرگانی میزان اعتبار طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال را 340 میلیارد ریال ذکر کرد.
استان کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.