به گزارش ایرنا، علی متقیان دوشنبه شب در نشست هم اندیشی روابط عمومی های کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نحوه انتشار خبر و فرآیند اطلاع رسانی امروز با گذشته تفاوت های فاحش دارد.
وی تصریح کرد: امروزه یک مدیر در اتاق شیشه ای خود در معرض و رصد افکار عمومی قرار دارد و زمان آن نیست که یک روابط عمومی در اندیشه توجیه گری و یا سانسور اخبار و گزارش های خبری در دستگاه و نهاد اجرایی خود باشد.
متقیان همچنین به جایگاه ارزشمند روابط عمومی ها در جهت دهی افکار عمومی پرداخت و گفت: یکی از کارکردهای اساسی روابط عمومی ها ارتباط تنگاتنگ با رسانه هاست.
مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران، گلایه مندی و انتقاد برخی مدیران و روابط عمومی ها از رشد روزافزون پایگاه های خبری بدون مجوز و انتشار آزادانه اخبار را یادآور شد و گفت: مشکل از ناکارآمدی و عملیاتی نبودن روابط عمومی هاست.
وی تصریح کرد: روابط عمومی باید به جای نگاه های تقابلی و عکس العملی دنبال ایجاد فضای تعامل سازنده و پویا با رسانه ها باشد.
متقیان روابط عمومی را یک مدیریت راهبردی، کلیدی و چراغ راه دستگاهها و نهادهای اجرایی دانست و گفت: روابط عمومی پویا و کارآمد باید عالم به حوزه تشکیلاتی و اجزاء دستگاه مربوطه خود باشد.
وی با بیان اینکه یکی از آفت های فراروی روابط عمومی ها آگاهی نداشتن مدیران به این مجموعه است، گفت: تا حدودی کارکردها و نحوه رفتار و عملکرد خود روابط عمومی ها در این مهم دخیل است.
متقیان ادامه داد: جایگاه و ارزش روابط عمومی نزد برخی مدیران دستگاه های اجرایی به حدی نزول کرده که هر کارمندی را که ناکارآمد بوده و ضعف داشته به حوزه روابط عمومی انتقال می دهند.
وی احترام به اسرار محرمانه، حفظ حریم خصوصی تشکیلات، شجاعت و شرافت، جهت‌دهی افکار عمومی، تعامل مثبت با رسانه ها، احترام به فرهنگ‌های مختلف و انسجام بخشی به زیرمجموعه های اداری و تشکیلاتی را از جمله ویژگی‌های مثبت یک روابط عمومی پویا و کارآمد ذکر کرد.
مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: کار روابط عمومی تنها ارایه گزارش عملکرد دستگاه مربوطه خود نیست بلکه به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان در صورت وجود ضعف در دستگاه و ناکارامدی منجر به نارضایتی مردم بتواند با علم، هنر، تدبیر آگاهانه و هنرمندانه و نه توجیه گری، مشکلات را پیگیری و مرتفع کند.
وی یادآور شد: روابط عمومی ها طرح ها، برنامه ها و تصمیم های سازمانی خود را با رسانه ها و خبرنگاران در میان بگذارند و آنها را عضو تشکیلات خود قلمداد کند.
متقیان با بیان اینکه روابط عمومی ها نباید مغرور شوند و به سایت سازمانی خود افتخار کنند، گفت: آنان بدانند که اثربخشی اخبار و عملکردشان زمانی است که در قالب یک خبر از سوی خبرگزاری ها و رسانه های حرفه ای منتشر شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: یکی از وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی ها به عنوان ویترین دستگاه های اجرایی، برجسته سازی خدمات دولت و نظام توام با واقعیت های موجود است.
علی محمد احمدی اظهار داشت: روابط عمومی باید قادر به تولید محتوا از سوی دستگاه مربوطه خود برای اقناع سازی افکار عمومی باشد.
وی تصریح کرد: یکی از محورهای مشترک مجموعه روابط عمومی و رسانه ها در سال جاری ایجاد فضای آرام و بدون تنش برای برگزاری انتخابات باشکوه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
احمدی یادآور شد: رویکرد و راهبرد اساسی مدیریت اجرایی و ستاد انتخابات استان برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند در دوم اسفند ماه جاری است.
3016/3239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.