به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، مجید خدابخش در نشست با اساتید دانشگاه های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: انتظار می رود اساتید رشته مدیریت یک کلینیک مدیریتی برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی ایجاد کنند.
او با بیان اینکه استان اردبیل در بخش های گردشگری و کشاورزی ظرفیت های فراوانی دارد، اظهار کرد: اگر دنبال گردشگری هستیم گردشگری مفهوم اقتصادی دارد که باید به دنبال آن باشیم.
وی همچنین با بیان اینکه زندگی شهری را نباید فدای مطامع مادی کنیم، افزود: انتظار می رود در زمینه مسائل و مشکلات مسکن مهر مقاله و راهکارهای خوبی ارائه شود.
وی گفت: می توان با تصویب در مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران، یک درصد بودجه پژوهشی دستگاه های اجرایی را در اختیار دانشگاه ها قرار داد.
خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور پرشور تماشاگران و پاکسازی جاده یک روز قبل از مسابقات آسیایی والیبال از نقاط مثبت میزبانی استان بود، تصریح کرد: با برگزاری مطلوب این رویداد ورزشی، در زمینه میزبانی مسابقات بسکتبال ، فوتسال ، هندبال و قایقرانی نیز در حال رایزنی با فدراسیون های مربوطه هستیم.
دکتر محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به فعالیت مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه برای توسعه همکاری علمی به سازمان ها ارسال می شود و در همین راستا سال گذشته 27 میلیارد ریال طرح بین سازمانی با دستگاه های اجرایی منعقد شده است.
وی با تاکید بر اینکه پژوهش نباید صرفا تحقیقی باشد بلکه باید وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود، افزود: در حوزه مسائل اجتماعی و زیست محیطی باید همایش ها را جهت بدهیم و قطعا خروجی این همایش ها مطلوب خواهد بود.
نریمانی گفت: از پژوهشگران انتظار می رود در کنار تولید مقالات علمی پژوهشی در حل مسائل و مشکلات اجتماعی نیز اثرگذار باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.