به گزارش ایرنا، عباس نورمحمدی روز یکشنبه در دوره آموزشی خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی در باشت اظهار داشت:در سه ماهه نخست سال جاری 65 خدمت در تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به صورت غیر حضوری انجام می شود و براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری 200 نوع خدمت به صورت غیر حضوری به جامعه هدف ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: صرفه جویی در وقت و هزینه از جمله اهداف خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی برای کارفرمایان، مستمری بگیران و سایر بیمه شدگان است.
نورمحمدی ابراز داشت: حذف دفترچه درمانی نخستین گام برای اینترنتی کردن خدمات تامین اجتماعی در این استان است.
وی اظهار داشت:بیمه شدگان برای استفاده از خدمات درمانی ملزم به ارائه کد ملی یا شماره بیمه هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:خدمات درمانی،کمک هزینه ازدواج، بیمه بیکاری، پرداخت مستمری و هزینه های کفن و دفن از مهمترین خدمات تامین اجتماعی است.
وی با یادآوری این نکته که کاغذهای مورد استفاده در دفترچه های درمانی گران قیمت هستند گفت: حذف دفترچه های درمانی باعث صرفه جویی در هزینه های این سازمان و رفاه حال بیمه شدگان خواهد شد.
نادر گرامی، رئیس شورای اسلامی باشت نیز در این نشست با اشاره به وجود جمعیت عشایری قابل توجه در این شهرستان گفت: باشت شاخص جمعیتی لازم برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی را دارد.
97 هزار و 767 بیمه شده اصلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی این استان نیز 12 هزار و 98 خانوار است.
رئیس اداره تامین اجتماعی باشت با اشاره به اینکه ۲۰ سال از راه اندازی تأمین اجتماعی در شهرستان باشت میگذرد گفت: برخی از دستگاه های اجرایی بعد از گذشت این همه سال هنوز لیست حق بیمه پرسنل خود را به مرکز استان ارسال می کنند که باید تدابیری اتخاذ شود تا دستگاههای اجرایی لیست کارکنان خود را به شعبه باشت تحویل دهند.
رامین بهیارفر اظهار داشت : در 2 سال اخیر تأمین اجتماعی شعبه باشت در کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست را کسب کرده که این حاصل تلاش همه همکاران در این شعبه است.
وی با بیان اینکه تا پیش از سال 1396 شهرستان باشت در کشور رتبه ۵۹ را داشت گفت: برای اولین بار در سال ۹۶ توانستیم در بین ۶۱شعبه همتراز در کشور رتبه هفتم کشوری را کسب کنیم.
امام جمعه باشت نیز در این آئین گفت: مشکل دستگاههای اجرایی نداشتن ذیحسابی است که باید تلاش شود این بیمه ها به شهرستان اضافه شود زیرا هرچه آمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی افزایش یابد خدمات دهی این سازمان بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی اظهار داشت: در بحث اطلاع رسانی به هر صورت که امکان دارد تلاش شود تا شهروندان بدانند چه خدماتی ارائه می شود و چه تسهیلاتی می توانند دریافت کنند.
شهرستان 22 هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.