احمد جنتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی کارگران کهگیلویه و بویراحمد که به طور معمول با آن مواجهند، عقد قراردادهای موقت کارفرمایان با آنهاست.
وی افزود: کارگر در این صورت با انواع تهدید‌ها از عدم تمدید قرار‌داد تا عدم پرداخت حق و حقوق مواجه می‌شود که این سبب نبود امنیت شغلی بیش از پیش برای کارگران می شود.
دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیروی کار مهم ترین بخش در هر واحد کارگری است که اگر بخواهیم کارگر با انگیزه داشته باشیم باید رضایت وی کسب شود.
وی عنوان کرد: در بیشتر مواقع نیز حقوق کارگران کهگیلویه و بویراحمد با تاخیر بسیار زیاد توسط پیمانکار به کارگر پرداخت می شود و جامعه کارگری انتظار دارد واسطه گری ها در امر پرداخت حقوق و مزایا برداشته شده تا آنها به حقوق خودشان دست پیدا کنند.
جنتی تصریح کرد: بروز مشکلات عدیده ای متوجه تولیدگران کهگیلویه و بویراحمد از جمله مالیات ها، مشکل تامین مواد اولیه، معوقات بانکی، تامین اجتماعی، عدم پرداخت به موقع تسهیلات از سوی بانک ها بوده که نیاز است دستگاه های اجرایی این استان بنا به تاکیدهای های استاندار استان امر تسهیل گری و رفع موانع این واحد ها را در دستور کار خود قرار دهند تا کارگران نقش خود را بهتر در اقتصاد کشور ایفا کنند.
دبیر ،خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بخشی از مشکلات کارگران این استان به دلیل اطلاع ناکافی آنان از قوانین و مقررات است.
وی گفت: ابتدای امسال تاکنون چند دوره آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی کارگران کهگیلویه و بویراحمد از قوانین و مقررات برگزار شده است.
وی افزود: همچنین اعضای خانواده ‌های کارگران کهگیلویه و بویراحمد در رشته ‌های آموزشی کوتاه مدت خانه کارگر استان شامل کامپیوتر، حسابداری و انواع کلاس‌ های هنری شرکت می کنند.
جنتی بیان کرد: کلاس‌ های تقویتی برای فرزندان دانش آموز کارگران کهگیلویه و بویراحمد در طول سال تحصیلی به همت خانه کارگز این استان برگزار می‌ شود.
خانه کارگر تشکلی کاملا صنفی است که بیش از هر تشکل و دستگاهی مشکلات کارگران را مدنظر قرار می دهد.
اعتماد روز افزون جامعه کارگری به این تشکل برای احقاق حقوق خود بیانگر نقش تاثیرگذار خانه کارگر در دفاع از حقوق کارگران است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.