به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت نظارت بیشتر و دقیق تر در زمینه صدور مجوز کیوسک های موجود در سطح شهرهای استان به ویژه شهر یاسوج تأکید کرد.
سید محمدکاظم نظری روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس گزارش های رسیده بخش عمده ای از دکه های موجود در سطح شهر یاسوج فاقد مجوز هستند و حتی برخی از آنها اقدام به فروش و توزیع برخی اقلام غیر بهداشتی و افیونی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه سلامتی مردم و شهروندان تعارف بردار نیست، گفت: برخی از این دکه ها ظرف سالهای گذشته در سایه ارتباطات و نزدیکی های قومیتی و به شکل غیرقانونی مشغول فعالیت شده اند که باید بدون کمترین مماشات با آنها برخورد شود.
وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر با هماهنگی دستگاه قضایی ، دانشگاه علوم پزشکی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان نسبت به پلمپ و جمع آوری کیوسک های غیرمجاز اقدام کنند.
نظری همچنین نسبت به بروز برخی آسیب ها و جرائم در خوابگاه های خودگردان دانشجویی نیز هشدار داد و گفت: آمارها و بررسی ها حکایت از وضعیت نامناسب این خوابگاه ها دارد.
وی با بیان اینکه در برخی از این خوابگاه ها افراد غیردانشجو نیز سکونت دارند و دربرخی موارد مرتکب جرایمی می شوند، افزود: وقتی ملاک و معیار این خوابگاه ها کسب درآمد باشد و نظارت ها نیز کمرنگ، بروز چنین مشکلاتی دور از انتظار نخواهد بود.
نظری تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد همچنان در زمینه بسیاری از شاخص های امنیتی در رتبه های نخست کشور است و در حوزه گرایش به مواد مخدر و یا سن اعتیاد به نسبت میانگین کشوری وضعیت مناسب تری دارد.
وی بیان کرد: البته این به معنای کمرنگ کردن فعالیت ها و اقدام ها نیست و کسب این رتبه ها و شاخص های مناسب تا حدود زیادی نتیجه عملکرد مطلوب دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی ، قضایی، نظامی و انتظامی است.
نظری تاکید کرد: وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استفاده از مواد مخدر در جامعه رو به بهبود بوده به گونه ای که ضریب شیوع اعتیاد در این استان 2 درصد بوده که کمتر از میانگین کشوری است و جزء استان های پاک محسوب می شود.
وی همچنین بر توسعه آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی متناسب با نیازهای جوانان و ایجاد نشاط، امید و پویایی اجتماعی و فرهنگی با رویکردهای منطقه ای به ویژه در مناطق آسیب زا نیز تاکید کرد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: گرچه میانگین گرایش به معضل اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان (دانشجویان و دانش آموزان) در این استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است اما در زمینه تغییر رویکرد مصرف از مواد افیونی سنتی به مواد صنعتی از جمله ماری جوانا(گیاه شاهدانه) زنگ خطر را در سطح مدارس استان به صدا درآورده است.
ناصر رضایی اظهار داشت: یکی از چالش های اساسی در زمینه جمع آوری معتادان و حتی بهبود یافتگان نبود مرکز بستردرمانی ثابت بود که با تلاش و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این مهم محقق شد.
وی بیان کرد: هم اینک 43 مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که از این تعداد 11 مورد دولتی و 32 مورد نیز خصوصی بوده که افزایش مراکز دولتی در سال 96 حدود 19 درصد رشد داشته است.
حدود 12 هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: افزون بر 900 کیلو گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح محورهای ارتباطی استان کشف و ضبط شده است.
سردار مهدی انصاری یادآور شد: در این مدت همچنین 220 نفر اعم از قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و 66 دستگاه خودرو حامل این مواد نیز توقیف شد.
سردار انصاری تاکید کرد: در این مدت همچنین پنج باند قاچاقچی مواد مخدر در سطح محورهای ارتباطی استان منهدم و 24 نقطه آلوده شناسایی و پاکسازی شد.
وی گفت: در این مناطق آلوده همچنین 44 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 83 نفر نیز دستگیر شدند.
سردار انصاری تصریح کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان حدود 24 طرح ویژه پاکسازی مدارس استان انجام شد که در این طرح ها 21 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 55 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.