به گزارش ایرنا مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این آیین درباره ضرورت تاسیس کتابخانه در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان اخوان و مقدمات اجرای این کار اظهار داشت: برغم امکانات بسیار خوبی که برای حمایت، نگهداری و درمان معتادان و کارتن خواب ها در این مرکز وجود دارد اما با کمبودهایی در حوزه مسائل فرهنگی-هنری رو به رو است.
وی گفت: بعد از جلسات متعدد نسبت به راه اندازی کتابخانه مرکزی اخوان با اهدای 2 هزار و 600 عنوان کتاب، بانی احداث کتابخانه ای در این مرکز شدیم.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گرفتاران در بند اعتیاد را آسیب دیدگان اجتماعی معرفی کرد و گفت: نگاه مجرمانه به معتادین از عزت نفس و اعتبار اجتماعی آنان می کاهد و ما به عنوان متولیان فرهنگی باید در احیای این عزت نفس کوشا باشیم.
کاظمی با اشاره به این مطلب که حدود 43 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه مرکز اخوان تخصیص داده شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه کل کتاب استان تهران حدود 200 میلیون تومان است، تخصیص 43میلیون تومان به منظور تجهیز کتابخانه مرکز اخوان گامی بزرگ در راستای حمایت فرهنگی از مددجویان این مرکز است که امیدواریم در ماه های بعد نیز تداوم داشته باشد.
وی تاکید کرد: ما برنامه های متعدد دیگری مانند اهداء فیلم - با همراهی بنیاد فارابی- و اجرای برنامه های نمایشی خواهیم داشت و معتقدیم انجام اینگونه فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند به روند درمان معتادان متجاهر، کارتن خواب ها و مددجویان این مرکز کمک کند.
بر اساس این گزارش در این آیین، محمدعلی اسدی مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حمیدرضا شمسی معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران، علی سلگی شهردار شهرستان ملارد، مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد حضور داشتند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.