به گزارش ایرنا علی زندی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی اظهار داشت: معتادان بستری شده در بیمارستان ها از پوشش بیمه ای مناسب برخوردار نیستند و مراکز درمان نیز از عقد قرارداد با بیمه سلامت استقبال نمی کنند.
وی افزود: مراقبت بعد از خروج در درمان کودکان و امکان نداشتن تامین هزینه ها توسط بیمارستان ها نیز از دیگر چالش های حوزه درمان اعتیاد در استان محسوب می شود.
دبیر شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از تعطیلی چهار مرکز درمان و سوء مصرف مواد مخدر در 2 سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 20 مرکز نیز برای رفع نواقص و رعایت پروتکل های درمان تذکر گرفته اند.
زندی با اشاره به جذب 40 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح ارزان قیمت معتادان در مناطق مرزی درمیان و سربیشه ادامه داد: یک مجوز مرکز اعتیاد( قمر) نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی صادر و در 2 شهرستان مرزی اجرا شد.
وی با بیان اینکه طرح درمان کودکان معتاد نیز در حال اجراست گفت: از سال 93 تاکنون بیش از 300 کودک معتاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی درمان شده اند.
زندی ضمن قدردانی از همکاری بسیج و سپاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این همکاری ها باعث شد که بتوانیم جشن پاکی را در برخی از شهرستان های استان برگزار کنیم.
دبیر شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اعتیاد را عامل پیدایش بسیاری از پدیده های اجتماعی دانست و گفت: 65 درصد همسر آزاری، 55 درصد طلاق، 30 درصد کودک آزاری،23 درصد نزاع و 20 درصد جرایم منکراتی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است.
وی از کسب رتبه چهارم ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در کشور خبر داد و افزود: در این ستاد 21 دستگاه اجرایی همکاری می کنند.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.