به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز یکشنبه در شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: برای مثال به کارگیری زندانیان مرتبط با مواد مخدر و یا معتادان در اجرای طرح های شهری و فعالیت های روزانه در دل جامعه می تواند دید آنها نسبت به زندگی را تغییر دهد.
رئیس شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان ادامه داد: یک زندانی مواد مخدر وقتی در فضای بیرون قرار می گیرد به تغییر و اصلاح بیشتری تشویق می شود و به درمان قطعی فرد معتاد و عدم بازگشت او به مواد مخدر کمک کند.
مهرعلیزاده اظهارکرد: دستگاه های مرتبط با موضوع مواد مخدر مکلفند نسبت به مشارکت همه جانبه در طرح ها و برنامه های مبارزه و جلوگیری از اعتیاد و مواد مخدر مشارکت کنند.
وی تاکید کرد: در استان ها به جای طرح ها و برنامه های کلی باید پروژه تعریف شود و در آن حجم فعالیت دستگاه ها و نهادها براساس برنامه زمان بندی مشخص شود.
استاندار اصفهان در ادامه از پیشنهاد راه اندازی رادیو محلی در شهرستان فلاورجان که طرح کرامت به منظور مبارزه با مواد مخدر در آن اجرا می شود، استقبال کرد.
وی هچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: این خطه می‌ تواند در حوزه مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از شیوع آن به پایلوت کشوری تبدیل شود.
همچنین معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان در این نشست گفت: تجهیز و توسعه زندان های استان اصفهان از اهمیت زیادی برخوردار است.
' حمیدرضا طباطبایی ' افزود: از 15 هزار زندانی استان اصفهان نیمی از آنها یعنی افزون بر هفت هزار و 500 نفر آنها جرائم مرتبط با مواد مخدر دارند.
در این نشست جانشین سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان به عنوان مجری اجرای طرح کرامت که در شهرستان فلاورجان در حال اجرا است گفت: اجرای این طرح در شهرستان فلاورجان با کاستی هایی مواجه است که مهمترین آن کمبود اعتبارات است.
'طرح کرامت' یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است که اجرای آن به صورت آزمایشی در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر در استان‌های اصفهان و همدان از بهمن سال گذشته آغاز شده است.
در این طرح برنامه‌ای باعنوان توانمند سازی معلم، دانش‌آموز و خانواده در مدارس با هدف پیشگیری از تمایل به اعتیاد در کنار مساله درمان پیگیری می‌شود. برخورد با خرده‌ فروشان، پاک‌ سازی محله ها و ساماندهی معتادان متجاهر از جمله مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.
سردار ' مجتبی فدا ' اضافه کرد: از آغاز طرح کرامت در این خطه حدود 2 سال می گذرد و در این مدت از مجموع 50 پاتوق عرضه مواد مخدر کشف شده، 40 پاتوق پلمب شد.
وی تصریح کرد: در این مدت همچنین 986 معتاد به کمپ های درمان اعتیاد منتقل و 177 قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر نیز دستگیر شدند.
شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان روز یکشنبه به منظور بررسی اقدامات مرتبط با مبارزه با مواد مخدر و همچنین معرفی دبیر جدید این شورا در اصفهان، در محل استانداری برگزار شد.
بر این اساس همچنین اصغر هدایت به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان معرفی و جایگزین مصطفی هادی زاده شد.
هدایت پیش از این به عنوان فرماندار شهرستان فلاورجان فعالیت می کرد.
هادی زاده نیز قرار است به عنوان مسئول بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به فعالیت خود ادامه دهد.
ت /6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.