به گزارش ایرنا، این کارشناسان و بازرسان اعزامی از سازمان تامین اجتماعی کشور همچنین از پلی کلینیک ها و پاراکلینیک های تخصصی یاسوج ، گچساران و درمانگاه تخصصی دهدشت بازدید کردند.
حاتمی مدیرکل پشتیبانی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور نیز ارتقای سطح هتلینگ بیمارستان ها و پاراکلینیک های درمانی را بهترین و مناسب ترین راهکار برای تکریم بیمه شدگان و در عین حال مطالبه به حق آنها دانست.
وی همچنین ضرورت ارتقای طرح های رادیولوژی از آنالوگ به دیجیتال، اجرای سیستم pacs ، آرشیو الکترونیکی مستندات پزشکی و شتاب بخشی و تکمیل طرح های نمیه تمام در حوزه درمان را از جمله اولویت های این نهاد در سال جاری عنوان کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سفر این کارشناسان از جمله مدیرکل پشتیبانی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور به استان مقرر شد در سال جاری تجهیزات پزشکی مورد نیاز کلینیک های درمانی استان مرتفع شود.
پیام اکبری اظهار داشت: در این سفر مجوز خرید یک دستگاه نوار عصب ، نوارمغز و نورلوژی برای بخش های کلینیکی و پاراکلینکی در شهرهای یاسوج و گچساران صادر و همچنین درمانگاه تخصصی دهدشت به دستگاه های مامو گرافی و رادیولوژی دیجیتال نیز مجهز خواهد شد.
اکبری تصریح کرد: ارتقای هتلینگ بیمارستنان ها و کلینیک های زیرمجموعه تامین اجتماعی از سال 93 و با اجرای طرح تحول سلامت در دستور کار این نهاد قرار گرفت.
وی بیان کرد: هتلینگ بیمارستان ها و کلینیک های این استان نیز به تبع کشور ظرف سال های گذشته رشد قابل توجهی یافته اند اما همچنان با برخی کمبودها بویژه در زمینه تجهیزات پزشکی مواجه هستند.
اکبری با اشاره به برخی خدمات انجام شده دولت ظرف 2 سال گذشته نیز گفت: سال گذشته با بهره برداری از طرح‌های توسعه بخش بستری و سی سی یو بیمارستان شهدای گمنام یاسوج تعداد تخت‌های این بیمارستان از 32 تخت به 60 تخت افزایش یافت.
مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش‌های ارتوپدی، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی و سونوگرافی از بخش‌های اضافه شده این بیمارستان ظرف سه سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: میزان اعتبار هزینه شده برای ارتقای طرح هتلینگ و همچنین خرید تجهیزات بیمارستانی در بخش آی سی یو افزون بر 510 میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: 16 میلیارد ریال از این میزان صرف خرید تجهیزات و مابقی نیز هزینه بهسازی و هتلینگ بخش‌های بستری این بیمارستان شد.
وی عنوان کرد: بیمارستان شهدای گمنام یاسوج این سازمان که در سال 1390 با چهار تخت اورژانس و چهار اتاق زایشگاه با 16 کادر درمانی تحویل شد اکنون 65 پزشک عمومی و متخصص دارد.
اکبری با بیان اینکه کلینیک درمانی گچساران در زمینی به مساحت پنج هزار و 700 متر مربع در سه طبقه در حال احداث است گفت: این طرح حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ابراز داشت: توسعه کلینیک درمانی شهر دهدشت از دیگر برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های درمانی تأمین اجتماعی این استان است که مجوزهای آن اخذ شده و 600 متر مربع زمین نیز به آن اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد حدنصاب جمعیتی را برای ایجاد مراکز درمانی کسب نکرده‌اند.
اکبری یادآور شد: شهرستان دنا 16هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی دارد که حداقل باید 20 هزار نفر برای ایجاد کلینیک درمانی داشته باشد.
مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیمه شدگان شهرهای باشت و چرام را زیر 10 هزار ذکر کرد.
وی بیان کرد: بیش از 140 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مراکز درمانی این استان در شهرستان‌های گچساران ، بویراحمد و دهدشت از 2 سال گذشته تاکنون هزینه شده است.
اکبری افزود: این اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی تشخیصی و درمانی این مراکز خریداری و نصب شده است.
وی تصریح کرد: در اردیبشهت سال جاری نیز افزون بر 85 میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات پزشکی و درمانی درماناه تخصصی دهدشت شد.
در این راستا یک دستگاه اتوانالایزر برای بخش ازمایشگاه به قیمت چهار میلیارد و 500 و یک دستگاه آندوسکوپی به قیمت چهار میلیارد ریال خریداری و نصب شد.
٩٣ هزار بیمه شده اصلی و در مجموع بیش از ٣٠٠ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش خدمات و حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند.
مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود 46 درصداز جمعیت 723هزار نفری استان زیرپوشش بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستند، گفت: هم اینک با 305 مرکز دانشگاهی، دولتی و خصوصی برای درمان غیرمستقیم در سطح استان طرف قرارداد هستیم.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.