به گزارش ایرنا، یلدا دارابی روز سه شنبه در نشست با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: پارسال شمار بستری شدگان نیز با افزایش 6.79 درصدی به 32 هزار و 542 نفر رسیده است.
وی بیان کرد: مجموع تخت های بیمارستانی استان بوشهر درسال 97 2.39 درصد افزایش یافت بطوری که اکنون بیمارستان های سلمان فارسی، مهر برازجان و نبی اکرم عسلویه به ترتیب 186، 39 و 32 تخت فعال دارند.
دارابی ادامه داد: در ضریب اشغال تخت میانگین استان بوشهر در سال 97حدود 85.45 درصد گزارش شده که این میزان 10 درصد فراتر از میانیگن کشور است.
وی افزود: درصد عمل سزارین نیز در سال 97 نسبت به 96 با کاهش پنج درصدی همراه شد که این مهم از جمله دستاوردهای درمان تامین اجتماعی استان بوشهر است چراکه با این شاخص به وضعیت مطلوب تری از نرمال کشوری دست پیدا کردیم.
دارابی ادامه داد: اکنون بیمارستان سلمان فارسی تنها مرکز استان بوشهر است که تعویض مفصل زانو و لگن را انجام می دهد.
وی اظهار داشت: بیمارستان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین بیمارستان تامین اجتماعی در استان بوشهر با 186 تخت با ضریب اشغال بالای 90درصد است این درحالی است که استاندارد کشور برای ضریب اشغال بیمارستان 80 درصد است .
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت:تخت های سی.سی.یو و آی.سی. یو این بیمارستان نیز به ترتیب از چهار و هشت تخت به هفت و 12 تخت افزایش یافته است.
وی بیان کرد: اورژانس هوایی نیز در بیمارستان سلمان فارسی مستقر شده تا در شرایطی که امکان درمان بیمار فراهم نباشد زمینه انتقال به استان های همجوار فراهم شود.
دارابی گفت: بیمارستان مهر برازجان از سال 80 که فقط در زمینه زنان و زایمان فعال بود مجوز توسعه و تبدیل آن به بیمارستان عمومی گرفته شد.
وی یادآور شد: روند توسعه این مرکز اکنون در مرحله طراحی نقشه است با این وجود بخش هایی مانند چشم پزشکی، کلینیک قلب، جراحی عمومی و اطفال نیز در این مرکز راه اندازی شده و بخش گوش و حلق و بینی نیز بزودی راه اندازی می شود.
دارابی اضافه کرد: مجوز توسعه بیمارستان 32 تختخوابی نبی اکرم عسلویه که بیشترین جمعیت بیمه شده های استان و بویژه قشر کارگری دارد گرفته شده است .
وی گفت: در قالب توسعه این بیمارستان مرکز اورژانس به مساحت 900 مترمربع احداث می شود که با تحقق این مهم بیش از 85 درصد اقدام های اولیه بیماران مراجعه کننده اورژانس در این مرکز انجام می شود.
دارابی یادآورشد: بزودی بیمارستان نبی اکرم عسلویه به آی.سی.یو و سی.سی. یو نیز مجهز می شود.
وی اضافه کرد: در راستای گسترش خدمات درمانی پلی کلینیک گناوه پس از سال ها از دی ماه سال 97 شبانه روزی شد و درمانگاه دیر نیز دو شیفته شده است.
داری تصریح کرد: ساعت کاری درمانگاه امام موسی کاظم و پلی کلینیک کنگان نیز افزایش یافته است.
وی افزود: حوزه درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در سال 97، هشت پروژه عمرانی داشت که چنین موفقیتی برای نخستین بار در استان بوشهر حاصل شده و با تحقق این مهم چهار مرکز استیجاری سرپایی ملکی می شوند.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: مرکز تامین اجتماعی شهر دلوار تنگستان در مرحله گرفتن پروانه است و خورموج نیز کارگاه برای شروع عملیات اجرایی ساختمان فعال شده است.
دارابی ادامه داد: در سال 97 بطور تقریبی تمام دستگاه های رادیولوژی استان دیجیتال شده و با بهترین کیفیت ممکن خدمات آنها به بیماران ارائه می شود.
وی گفت: در هزینه کردها نیز بدون کمترین اختلال در خدمات رسانی حدود 50 درصد از هزینه ها کنترل شده است.
دارابی ادامه داد: در زمینه مطالبات نیز 50 میلیارد ریال مربوط به سال های 85 تا 95 پیگیری و وصول شده است.
وی افزود: بودجه سال 98 حوزه درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر نیز در مقایسه با سال 97 به میزان 25 درصد افزایش یافت.
دارابی اظهار داشت: شمار دوره های آموزشی نیز در سال 97 از 580 دوره سال 96 به 680 دوره در سال 97 افزایش یافت که این مهم بدون شک تاثیر زیادی در بهبود کیفیت خدمات تامین اجتماعی در استان بوشهر دارد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت:هرچند اجرای طرح تحول سلامت باعث کاهش چشمگیر هزینه های درمانی شده است اما بدلیل پرشمار بودن بیمه شدگان تامین اجتماعی آنان انتظار دارند خدمات تخصصی و مراکز درمانی توسط این سازمان در این استان گسترش یابد.
اکبر اقبال مجرد افزود: اقدامات خوبی در زمینه گسترش مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر انجام شده است اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی دارد.
وی یادآورشد: در کنار گسترش مراکز درمانی باید زمینه جذب پزشکان متخصص نیز توسط سازمان تامین اجتماعی فراهم تا ارایه خدمات به بیمه شدگان تسهیل شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.