به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهار شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در یاسوج اظهار داشت: در چهار دهه اخیر و در عرصه های مختلف از جمله دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سازندگی کارگران کشور و کهگیلویه و بویراحمد نقش چشمگیری ایفا کرده اند.
وی افزود: کارگران به عنوان نیروهای کارآمد در همه عرصه ها، عاملی تاثیر گذار در رونق تولید و اقتصاد این کشور محسوب می شوند و بدون شک باید این زحمت کشان را پیش قراولان و پیشتازان جنگ اقتصادی امروز در مقابل هجمه ها و حمله های دشمنان دانست.
احمدی بیان کرد: هم اینک در این جنگ اقتصادی بیشترین فشار بر روی قشر کارگران است که باید توسط دولت و کارفرما زمینه ای را ایجاد کرد که کارگر در آن احساس رفاه و امنیت کامل کند.
وی عنوان کرد: برخی از قوانین کار در سطح کلان باید اصلاح شوند تا هر فردی به اندازه ارزش افزوده و میزان توانمندی هایش دستمزد بگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در صورتی که کارگران و تمامی مسئولان دولتی در حوزه انجام وظایف با یک نگاه ارزیابی شوند و هیچ گونه تبعیضی انجام نشود آنگاه رونق تولید و رضایت عموم بیش از پیش خواهد شد و اصالت واقعی کار رعایت می شود.
وی ابراز داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده نیاز است که کارگران با اراده تر و مصمم تر از سال های پیش برای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و تحقق کامل این شعار مهم و راهبردی گام بر دارند.
احمدی تصریح کرد: تولید رونق نمی یابد مگر اینکه مدیران و مسئولان دولتی از کارگران، کارفرمایان و تولید کننده گان حمایت کنند و پیش نیاز این مهم اراده مصمم همه مسئولان را می طلبد.
وی افزود: مسئولان اجرایی، متولیان امر و کارفرمایان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در قبال کارگران وظایفی دارند که از مهمترین آنها بسترسازی برای ارتقای امنیت شغلی، پرداخت به موقع حقوق و مطالبات و کمک به بهبود معیشت و رفاه این قشر خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال 98 همچون 2 سال گذشته، توسعه و گسترش واحد های تولیدی بیش از پیش در دستور کار خواهد گرفت تا زمینه معیشت و رفاه کارگران تامین شود.
احمدی افزود: هم اینک یکی از دلایل رکود و نبود صادرات از سوی برخی واحد های تولیدی کشور و استان، عدم رعایت کیفیت و نبود بستر رقابت میان این واحد های تولیدی و صنعتی است.
وی عنوان کرد: برون سپاری های دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی باید با دقت بیشتر انجام گیرد تا حقی از کارگران ضایع نشود و حقوقشان به موقع پرداخت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تب و اشتیاق پشت میز نشینی در بین جوانان و جویندگان کار در این استان به مراتب بیش از مهارت آموزی بوده و این مهم یکی از مشکلات و آفت های جدی در موضوع اشتغال و افزایش نرخ بیکاری در استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: چرخ صنعت و تولید در دستان پر تلاش کارگران است که باید با تلاش همه مسئولان دولتی، کارفرمایان و به ویژه اقدامات موثر این اداره کل زمینه رفاه و آسایش این قشر ایجاد شود.
پروانه نیک مرام افزود: بزرگداشت هفته کارگر هنگامی معنا می یابد که با ارج نهادن و تجلیل از کارگران و پرداختن به دغدغه های مختلف آنها چون امنیت شغلی، بهداشت و رفاه، بیمه و خدمات درمانی، عدالت در پرداخت دستمزدها و تنظیم روابط کاری مناسب؛ زمینه و بستر رفاه این قشر را بیش از پیش فراهم شود.
وی بیان کرد: کارگران با مشکلات عدیده ای در زمینه های مختلف مواجه اند که یکی از آنها قراد دادهای موقت و نبود امنیت شغلی برای آنان است.
نیک مرام عنوان کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط کنونی اقتصادی کشور است که هم اینک در حال اجراست و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس این طرح به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می گیرد.
وی ابراز داشت: اجرای طرح های اشتغال فراگیر و روستایی، مشاغل خانگی و طرح کارورزی از دیگر برنامه های اجرایی در کشور برای مهار بیکاری است.
نیک مرام افزود: کارفرمایانی که نسبت به جذب کارورزانی که دوره کارورزی خود را به پایان رسانده اند اقدام کنند به مدت حداکثر 2 سال از مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی برخوردار خواهند شد.
30 نفر از کارگران نمونه کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف در این همایش یک روزه با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
11 اردیبهشت امسال مصادف با اول ماه می روز جهانی کار و کارگر است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.