به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست تشکل های کارگری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر در یاسوج اظهار داشت: گرایش روز افزون جوانان و تحصیل کردگان به سمت مشاغل دولتی و پشت میز نشینی آفتی برای انجام کار واقعی است.
وی افزود: یکی از پیش نیازهای اساسی برای توسعه و رشد اقتصادی و کاهش میزان بیکاری ،گذر از مدرک گرایی، توجه به اهمیت مهارت آموزی و کسب دانش های فنی و حرفه ای است.
احمدی بیان کرد: در کشور ایران که قوانین برگرفته از مکتب اسلام است مسئولان باید به معنای واقعی و به طور عملی به جایگاه کارگر بها دهند و کار و کارگری را یک ارزش قلمداد کنند.
وی عنوان کرد: نیاز است فرهنگ کار و کارگری به عنوان یک ارزش دیده شود و زمینه رفاه و معیشت این قشر بیش از پیش توسط دولت و کارفرمایان فراهم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پاسداشت هفته کارگر نباید مختص و محدود به یک برهه زمانی خاص و یا هفته مشخص شود زیرا که جامعه همواره نیازمند نیروی فعال و مولد است.
وی ابراز داشت: جامعه ای موفق است که میزان حقوق و تعیین مزایای افراد در آن برابر با ارزش افزوده و تلاش و کارکردهای حرفه ای هر فرد باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال 98 به نام سال رونق و تولید مزین شده که تحقق این امر نیازمند حمایت دولت از کارگران، ایجاد محیط مناسب توسط کارفرمایان و انجام کار واقعی از سوی کارگران است.
احمدی یادآور شد: فضای اداری مناسب و در شان تمامی تشکل های کارگری و اصناف در اختیار آن ها باید قرار گیرد.
وی ابراز داشت: زمینه رفاه کارگران به ویژه در حوزه های ورزشی و تفریحی در اماکن کارگری ایجاد شده در سراسر استان بیش از پیش، فراهم شود.
احمدی تصریح کرد: در صورت ارائه برنامه مشخص و کاربردی توسط تشکل های کارگری به حوزه اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حمایت های مالی از آن ها صورت خواهد گرفت.
استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: جایگاه ویژه ای در مکانی مناسب برای کارگران با هماهنگی معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور رفاه حال کارگران و شهروندان در انجام امور ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با اهتمام فراوان ارتقای امنیت شغلی، پرداخت به موقع حقوق و مطالبات و کمک به بهبود معیشت و رفاه این قشر در اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 خواهد بود.
پروانه نیک مرام افزود: در سال های اخیر در کارگروه تسهیل تلاش بر این بوده که به منظور رفاه حال کارگران از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری شود تا به این قشر آسیبی وارد نشود.
وی کارگران را بازوان توانمند دولت و در راستای رونق تولید، رشد، تعالی و شکوفایی کشور در عرصه های مختلف بهویژه اقتصادی دانست و گفت: بدون شک بخش قابل توجهی از پیشرفت‌های بدست آمده به برکت ایثار و مجاهدت این قشر زحمتکش و بی ادعای جامعه است.
وی عنوان کرد: این نشست برای نخستین بار به منظور رفع مشکلات تشکل های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و برنامه ریزی های لازم برای برپایی دوباره این نشست ها در دستور کار است.
در این نشست همچنین مسئولان انجمن ها و تشکل های کارگری مشکلات و پیشنهاد های خود را ارائه کردند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.