به گزارش ایرنا، حسین دلیری و حسین ندائی دو تن از کارشناسان و مسئولان دفتر معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری شب دوشنبه در نشستی با مدیران کل و کارشناسان دستگاه های خدمات رسان در حوزه روستایی در جریان فرآیند و میزان خسارات بخش های مختلف قرار گرفتند.
حسین ندائی یکی از کارشناسان اعزامی در این نشست بر ضرورت همراهی و هماهنگی مدیران و مسئولان مربوطه در بیان گزارش های دقیق از آخرین وضعیت سیل بویژه در روستاهای این استان تاکید کرد.
وی بیان کرد: یکی از اولویت های اساسی دولت و دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و نیز تاکید معاون اول رئیس جمهوری رسیدگی مستمر و تلاش برای جبران خسارت های ناشی از سیل در استان ها و مناطق سیل زده است.
ندائی یادآور شد: دولت خود را مکلف به جبران خسارت های ناشی از سیل به ویژه در روستاها و استان های محرومی همچون کهگیلویه وبویراحمد می داند و مردم اطمینان کنند که کمترین کوتاهی در زمینه کمک به بهبود وضعیت و شرایط موجود از سوی دولت نخواهد شد.
این کارشناسان نهاد ریاست جمهوری همچنین از امروز و به مدت سه روز قرار است با بازدیدهای میدانی و حضور در روستاهای سیل زده استان از نزدیک میزان خسارت های وارده در بخش های زیربنایی، طرح های هادی روستایی، تاسیسات و منازل مسکونی این روستاها را مورد رصد و بررسی قرار دهند.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: بیش از 70 درصد از خسارت های وارده ناشی از سیل فروردین امسال در این استان در سطح روستاهاست.
سید خدادوست موسوی اظهار داشت: بر اساس برآوردها سیل فروردین امسال افزون بر 10 هزار و 400 میلیارد ریال در بخش های مختلف زیربنایی، تاسیسات آب، برق، گاز ، مخابرات، راه ها و منازل مسکونی و طرح های سرمایه گذاری و اقتصادی این استان خسارت وارد کرد.
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد تا حدودی تحت الشعاع سایر استان های سیل زده قرار گرفت و به حاشیه رانده شد، گفت: میزان بارش های سیل آسا در این استان به حدی بود که ظرف کمتر از 30 ساعت حدود 360 میلی متر باران در برخی مناطق همچون قلعه رئیسی به ثبت رسید.
وی گفت: حدود سه روستای این استان در شهرستان بویراحمد و کهگیلویه دچار رانش شدند و یک روستا نیز در اثر رانش از بین رفت، افزون بر یکهزار و 100 کیلومتر از راه های این استان دچار خسارت شدند، راه روستایی بیش از 260 روستا قطع شد، حدود 200 پل و ابنیه راه های این استان به طور کامل تخریب شدند که عمده آنها در روستاها بوده است.
موسوی ادامه داد: همچنین بیش از پنج هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان و حدود 411 میلیارد ریال نیز به طرح های هادی روستایی خسارات وارد شد.
وی گفت: البته گزارش های سیل به تفکیک روستایی و شهری و در قالب دستگاهی نیز به نهادهای ذیربط از جمله ستاد بحران و وزارت کشور، دفتر روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و وزارتخانه های مربوطه ارسال شد.
موسوی یادآور شد: بیش از 45 درصد از جمعیت 723 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند و این در حالی است که میانگین کشوری کمتر از 26 درصد است.
وی تعداد روستاهای دارای دهیاری استان را 601 روستا ذکر کرد و گفت: حدود 2 هزار و 332 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برخی از این روستاها به دلیل محرومیت و کمبود امکانات بویژه ظرف یک دهه گذشته خالی از سکنه شده اند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.