محسن جعفری نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته خبری مبنی بر تصویر برداری محیط بانان از پرنده جغد ماهی خوار در منطقه حفاظت شده خائیز بر روی خروجی سایت این اداره کل قرار گرفت.
وی افزود: پس از وقوع رویداد، این مطلب در یک روزنامه آلمانی درج شد و هیأتی برای مشاهده این پرنده به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند.
جعفری نژاد بیان کرد: این افراد پرنده نگرهایی از قاره سبز هستند که برای تصویر برداری از این پرنده سفری یک روزه به خائیز داشتند.
وی عنوان کرد: این پرنده نگرها که 9 نفر آن ها از آلمان 2 نفر از اتریش و یک نفر از سوئیس بودند با هماهنگی قبلی با سازمان مرکزی از پرندگان کمیابی از جمله جغد ماهی خوار، بوچانگاه خاکستری و عقاب دو برادر در این منطقه تصویر برداری کردند.
این هیأت بعد از ورود به خوزستان و بازدید از هورالعظیم وارد منطقه حفاظت شده خائیز در کهگیلویه شده و پس از بازدید و اقامتی یک روزه منطقه حفاظت شده خائیز را به مقصد شمال کشور ترک کردند.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.