به گزارش ایرنا، زنگ کرامت کار روز یکشنبه برای نخستین بار در آئینی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آموزشگاه استثنایی «نشاط و شبنم» در شهر یاسوج نواخته شد.
پروانه نیک مرام در حاشیه این آئین اظهار داشت: بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی با نهادینه شدن فرهنگ کسب و کار اسلامی در جامعه، برطرف می شود.
وی افزود: این فرهنگ سازی و نهادینه سازی باید از مدارس آغاز شوند تا دانش آموزان در آینده در جامعه با فراغ بال و اعتماد به نفس کامل کار مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
نیک مرام بیان کرد: زنگ کرامت کار برای نخستین بار در مدارس این استان با هدف آشنایی دانش آموزان با مشاغل و فرهنگ کار نواخته شد.
وی عنوان کرد: شرط بقا و سرعت بخشیدن به اقتصاد و کارآفرینی این است که به توانمند سازی جامعه هدف (دانش آموزان) توجه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که دانش آموزان استثنایی توانمندی های زیادی دارند، تصریح کرد: اگر امکانات به نحو شایسته برای این قشر فراهم شود، آن ها می توانند توانمندی هایشان را نشان دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک حرفه آموزی به دانش آموزان استثنایی در دستور کار قرار گرفته تا آن ها بتوانند وارد بازار کار شوند و از این طریق درآمدی برای این قشر حاصل شود.
هادی زارع پور بیان کرد: دانش آموزان مراکز استثنایی کهگیلویه و بویراحمد توانمندی های ارزنده ای دارند که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرند.
وی ابراز داشت: این مراسم نمادین کار مشترکی میان اداره کل آموزش و پرورش و اداره کار کهگیلویه بویراحمد در راستای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ کار و تلاش بوده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکهزار و 580 دانش آموز در 70 مرکز زیر مجموعه و 32 مرکز مستقل استثنایی این استان تحصیل می کنند.
شهربانو بختیاری افزود: دانش آموز مذکور شامل گروه های ناشنوا، کم شنوا، نابینا، کم بینا و معلول جسمی حرکتی هستند..
تعداد دانش آموزان آموزشگاه استثنایی «نشاط و شبنم» حدود 30 نفر است که به آن ها آموزش های مختلف فنی و حرفه ای، صنایع دستی و خیاطی داده می شود.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.