به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علیرضا تخت شاهی روز پنجشنبه در جشنواره 'آوه زین' (محل زایش آب) در سرسرای اجتماعات کانون پرورش فکری کرمانشاه، با تاکید بر اینکه آب را باید جدی گرفت، افزود: کم آبی یکی از مشکلات پیش روی کشور است و باید با برنامه آب موجود را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به اینکه حدود 75 درصد از منابع تجدید پذیر در کشور را مصرف کرده ایم، گفت: اکنون کشور ما مرحله خطر و بحران را نیز رد کرده و وارد مرحله جدی از کم آبی شده ایم.
وی تصریح کرد که به دلیل برداشت های بی رویه و کاهش بارش ها، برخی از نقاط کشور نشست پیدا کرده و چاله ها و گودال های زیادی براثر بی آبی تشکیل شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه با تاکید بر مدیریت مصرف آب در استان، گفت: برای رسیدن به این موضوع مهم نیاز به فرهنگ سازی در میان دانش آموزان داریم.
تخت شاهی با قدردانی از کانون پرورش فکری استان به دلیل طراحی و برگزاری جشنواره آوه زین، افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه برای همکاری با کانون و دیگر دستگاه های فرهنگی در راستای فرهنگسازی برای مدیریت مصرف آب حمایت می کند.
او به انعقاد تفاهم نامه ای مابین شرکت آبفا و آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: آمادگی انعقاد تفاهم نامه با کانون پرورش فکری برای فعالیت های فرهنگی مرتبط با مدیریت مصرف آب را داریم.
فرنگیس حیدرپور شیرزن قهرمان گیلانغربی نیز در این جشنواره به عنوان سفیر آب معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
در این جشنواره چندین آیتم سرود نمایش، شعرخوانی و سخنرانی برگزار شد و به قهرمانان فرهنگی و برگزیدگان جشنواره های بین المللی با اهدای جوایزی قدردانی شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.