هادی زارع پور روز پنجشنبه در جلسه کارگاه توجیهی - آموزشی سلامت اداری در گچساران اظهار داشت: برگزاری جشنواره خیرین علاوه بر توسعه و ترویج فرهنگ خیرین موجب از بین رفتن بسیاری از مشکلات آموزشی نیز می شود.
وی گفت: برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز در سال های جاری در استان کمک شایانی به رفع مشکلات و کمبودها در حوزه فضاهای آموزشی استان کرده است.
زارع پور با اشاره به اینکه ارزیابی میزان ارتقا سطح آموزش و پرورش مدارس استان یک اولویت است گفت: حرکت برنامه محوری مدیران مدارس به عنوان راهبران اموزش جهت رسیدن به اهداف آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی کمک خیرین اجرایی خواهد شد.
زارع پور با اشاره به اینکه جایگاه نظارت و ارزیابی به عنوان یک رکن از ارکان مدیریت محسوب می شود افزود: غفلت از نظارت و ارزیابی باعث می شود تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، سازماندهی و هدایت هم به نتیجه نرسد.
وی یاد آورشد: ناظر باید دارای ویژگی های اخلاقی بی همتایی چون وفاداری و راستگویی باشد و به انسان با چشم رأفت و عطوفت نگاه کند .
زارع پور با اشاره به اینکه ناظر نباید با چشم خشم و نفرت به افراد نگاه کند ، اضافه کرد : ناظر باید رازدار ، متخصص و آگاه باشد.
از ابتدای سال 1378 تاکنون یک هزار و 270 کلاس با کمک خیرین در استان ساخته شده است.
ظرف چهار سال گذشته 167 مدرسه با اعتبارات عمرانی و خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
همچنین 79 مدرسه پیش ساخته، 23 نماز خانه و 15 سالن ورزشی در این چهار سال آماده و تحویل داده شده است.
حدود 2 هزار و 944 آموزشگاه با هشت هزار و 440 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد افزون بر 2 هزار مدرسه کمتر از 15 دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.
152 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری در این استان مشغول تحصیل هستند.
ترکیب جمعیتی پسر نسبت به دختر در سطح مدارس کهگیلویه وبویراحمد 51 به 49 است.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد همچنین 65درصد دانش آموزان در مناطق شهری و 35 درصد نیز در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند.
7531/2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.