مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود سرویس بهداشتی مناسب برای ۲۵۰ مدرسه در این استان خبر داد و نسبت به کمبود امکانات بهداشتی در مدارس استان ابراز نگرانی کرد.

هادی زارع‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: بنا به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰۰ مدرسه در این استان فاقد سرویس بهداشتی بوده که دانش آموزان و معلمان از سرویس های بهداشتی همسایگان مدارس استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ مدرسه دیگر هم در استان کهگیلویه و بویراحمد سرویس بهداشتی مناسب ندارند، اظهار داشت: ساخت سرویس‌های بهداشتی از وظایف اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است نه آموزش و پرورش.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ساخت هر سرویس بهداشتی اگر ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفته شود، حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باید به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان اعتبار تخصیص داده شود.

زارع‌پور،تخصیص این میزان اعتبار برای ساخت سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز در استان کهگیلویه و بویراحمد را با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور دشوار عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم این میزان اعتبار از سوی نهادهای متولی به استان تخصیص یابد تا بتوانیم مشکلات بهداشتی مدارس در این استان را کاهش دهیم.

وی گفت: بطور حتم نبود سرویس بهداشتی در مدارس مشکلاتی را در حوزه بهداشت برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی به همراه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، واگذاری سرویس‌های بهداشتی سیار را در شرایط کنونی یک ضرورت خواند و تصریح کرد: با واگذاری کانکس های بهداشتی سیار هم می‌توان تاحدودی بخشی از مشکلات موجود را در مدارس حل کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، ۱۶۰ هزار دانش آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد در بیش از ۲ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.