جلیل آهنگرنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: استان تاریخی کرمانشاه شاعران، نویسندگان و مفاخر ادبی بسیاری از دیرباز تاکنون داشته و زیربنای فرهنگی این دیار بسیار غنی است و بخش مهمی از این اتفاق خوب، نتیجه تلاش‌های فرهنگیان فعال در این حوزه بوده است و از این منظر، یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: یکی از پارامترهای مهم امروزین فرهنگ در کرمانشاه، تولید آثار فاخر در قالب‌های مکتوب ( از جمله کتاب، مقالات آکادمیک و ... ) است که نقش فرهنگیان کرمانشاهی در این امر بسیار پررنگ است.
وی اظهار داشت: بر همین اساس برای ساماندهی آثار فرهنگیان و ارائه آن به بهترین شکل در جامعه فرهنگی کرمانشاه و بازتاب آن در سطح کشور، تلاش این است که برای احترام به قلم معلم و بهره‌مندی از آثار ارزشمند آنان یک بانک بروز آثار مکتوب فرهنگیان مولف را داشته باشیم.
رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: از جمله کارهایی که می‌توان در این حوزه انجام داد، شناخت جدی ‌تر نویسندگان کتب و مقالات معتبر دانشگاهی معلمان است که در تعاملی جدی با مجموعه مدیریت استان و برنامه‌ریزان کلان آموزش و پرورش کرمانشاه بتوانیم از ایده، قلم و پیشنهاد سازنده آنان بهره‌مند شویم. همچنین می‌توان این آثار را در موزه آموزش و پرورش استان ثبت کرد و برای نمایش در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد.
وی تصریح کرد: نکته‌ای که مغفول مانده این است که در این حوزه به دلیل بی‌انگیزگی نویسندگان و یا عدم ارتباط موفق اداری با مجموعه مدیریت آموزش و پرورش استان کرمانشاه، بسیاری از آثار این عزیزان در مجموعه‌های آموزش و پرورش 'دیده' نشده است و این نادیده ‌گیری موجب بروز مشکلاتی است که یکی از آنها عدم شناخت سیستم از استعدادها و توانمندی‌های فرهنگیان اهل قلم است.
آهنگرنژاد تاکید کرد که ضرورت دارد این قابلیت‌ها مورد توجه جدی قرار گیرند و ما تمام تلاش‌مان را برای تحقق این هدف به کار می‌گیریم.
استان کرمانشاه با جمعیت 2 میلیون نفری، 325 هزار دانش آموز، 28 هزار فرهنگی و چهار هزار و 600 مدرسه دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.