به گزارش ایرنا، کرامت الله زندی قشقایی روز یکشنبه در نشست کارگروه اجرای برنامه ملی خود مراقبتی مدارس، افزود: طبق دستورالعمل بهورزان، مسئول سفیران سلامت دانش آموزی در روستاها و در مدارس شهری مراقبین سلامت یا رابطین سلامت هستند که در مدارس شهری فاقد مراقب سلامت، مدیران مدارس با یکی از پرسنل اداری، آموزشی یا پرورشی اجرای برنامه را پیگیری می کنند.
وی افزود: اجرای این برنامه هر ساله از مهرماه آغاز و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.
زندی قشقایی بیان کرد: دانش آموزانی که دارای استعداد، علائق فردی، قدرت سازماندهی، مهارت های هنری و توانایی در انجام امور محوله را دارند به صورت داوطلبانه جذب می شوند و در حیطه های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در مدارس فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: به مجریان و دانش آموزان توصیه می شود از محتوای آموزشی موجود در آوای سلامت وابسته به دفتر آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت معاونت اجتماعی وزارت بهداشت استفاده کنند.
زندی قشقایی عنوان کرد: همایش مدارس مروج سلامت و سفیران سلامت دانش آموزی هرساله در هفته سلامت برگزار می شود.
وی نقش سفیران سلامت دانش آموزی را در فرهنگ سازی، اجتماعی کردن و ارتقاء سلامت جامعه موثر دانست و تاکید کرد: تقویت همکاری اداره سلامت سازمان آموزش و پرورش، گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت و واحد مدارس و نوجوانان در اجرای دستورالعمل اجرایی سفیران سلامت ضروری است.
فعالیت سفیران سلامت در زمینه آموزش خود مراقبتی و تداوم سلامتی است.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در استان مشغول به تحصیل هستند.
9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.