روح الله عزیزی روز شنبه در مراسم هفته زمین پاک در مدرسه فرهنگیان دهدشت اظهار داشت: در این آیین آموزش‌ها در حوزه آشنایی با پسماند خشک و تر، آشنایی با ساعت جمع‌آوری زباله، نهادینه کردن تولید کمتر زباله و تفکیک زباله از مبداء ارایه شده است.
وی شعار هفته زمین پاک امسال را 'حفاظت از گونه های زیستی ، نه دوباره به زباله و پلاستیک ' بیان کرد و افزود: براساس قانون ، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است که همه باید محیط زیست را برای نسل های بعد حفظ کنیم.
عزیزی تصریح کرد: زمین میراث گرانبهای همه انسان ها محسوب می شود که باید حفاظت از آن نیز در اولویت قرار گیرد.
وی پاکسازی جاذبه های گردشگری بخش چاروسا از جمله امام زاده سید محمود و آبشار زیبای کمر دوغ، نواختن زنگ زمین پاک در مدارس شهرستان و حضور در مدارس و ارائه اموزش های لازم در راستای خفاظت از محیط زیست را از جمله برنامه های هفته زمین پاک اعلام کرد.
هفته زمین پاک از دوم تا هشتم اردبهشت نامگذاری شده است.
معاون اموزش و پرورش کهگیلویه نیز در این آیین اظهار داشت: با تعبیه مکانهای مشخص در مدارس در راستای جمع آوری کاغذ و کتابهای باطله دانش آموزان تلاش براین است گام های موثری در راستای امر بازیافت، تفکیک زباله از مبدا و به موجب آن کاهش تولید زباله برداشته شود.
رجب علی حقانی عنوان کرد: با در نظر گرفتن اهمیت تفکیک زباله از مبدا و این که کاغذ زباله نیست و نهادینه کردن آن در سطح جامعه، بتوانیم شهری پاک، سبز و بی زباله داشته باشیم.
برنامه هفته زمین پاک با اجرای سرود ، تئاتر، مقاله،و مسابقه نقاشی بین دانش آموزان برگزار شد.
در پایان این همایش به تعدادی از دانش آموزان که نقاشی آنها در راستای حفاظت از زمین به عنوان میراث ماندگاری که باید حفظ شود بوده جوایزی اهدا شد.
بیش از 18 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در کهگیلویه مشغول تحصیل هستند.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.