وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که پاکسازی حریم رودخانه‌ها در دستور کار استانداران قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی که به نمایندگی از رئیس جمهوری برای بررسی آخرین وضعیت سیل‌زدگان کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده در بازدید سرزده از رودخانه بشار یاسوج گفت: وقوع سیلاب در بیش از 24 استان کشور خسارت‌های سنگین جانی و مالی بر کشور تحمیل کرده است. آنچه بیش از وقوع این سیلاب‌های ویرانگر و خشم طبیعت، دغدغه مسئولان و دلسوزان است، تخریب‌ها و دخالت‌های روزافزون انسانی و تجاوز به حریم منابع ملی و رودخانه‌ها بوده ست.

وی کارخانه‌های موجود شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار یاسوج را نمونه بارز فاجعه زیست محیطی و از عوامل جدی در بروز خسارات ناشی از وقوع سیل دانست و از استاندار و مجموعه دستگاه‌های نظارتی و مسئول خواست در اسرع وقت نسبت به پاکسازی حریم و بستر این رودخانه اقدام کنند.

اسلامی از محور اصلی پاتاوه - دهدشت بازدید و از کم‌کاری‌ها و معطل ماندن این طرح ملی با گذشت حدود 13 سال از عملیات اجرایی 63 کیلومتر جاده آن هم از مصوبات سفر رهبر انقلاب به این استان ابراز تاسف کرد و یادآور شد: شتاب بخشی اجرای این طرح ملی در دستور کار ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت و قطعه سوم این طرح به طول 63 کیلومتر که هم اکنون بالای 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید در این دولت به بهره برداری برسد. از هفته جاری دلیل رکود و معطل ماندن این طرح ملی و حیاتی را با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء در میان خواهم گذاشت.

وی تصریح کرد: با توجه به تخصیص بیش از یک‌هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای این جاده ملی میزان پیشرفت فیزیکی و مراحل اجرای طرح به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب یکی از استان‌ها و نقاط استراتژیک از حیث راه‌های شریانی کشور است و البته از جمله استان‌هایی است که همواره از لحاظ زیرساخت‌های جاده‌ای در مضیقه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.