به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه به نمایندگی از رئیس جمهوری و هیات دولت برای بررسی آخرین وضعیت سیل زدگان کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است.
محمد اسلامی در بازدید سرزده از رودخانه بشار یاسوج تصریح کرد که وقوع سیلاب در بیش از 24 استان کشور خسارت های سنگین جانی و مالی بر کشور تحمیل کرده است.
وی یادآور شد: آنچه که بیش از وقوع این سیلاب های ویرانگر و خشم طبیعت، دغدغه مسئولان و دلسوزان است، تخریب ها و دخالت های روزافزون انسانی و تجاوز به حریم منابع ملی و رودخانه ها بوده ست.
اسلامی کارخانه های موجود شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار یاسوج را نمونه بارز فاجعه زیست محیطی و از عوامل جدی در بروز خسارات ناشی از وقوع سیل دانست و از استاندار و مجموعه دستگاه های نظارتی و مسئول خواست در اسرع وقت نسبت به پاکسازی حریم و بستر این رودخانه اقدام کنند.
وی همچنین از محور اصلی پاتاوه - دهدشت بازدید کرد و از کم کاری ها و معطل ماندن این طرح ملی با گذشت حدود 13 سال از عملیات اجرایی 63 کیلومتر جاده ان هم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان ابراز تاسف کرد.
اسلامی یادآور شد: شتاب بخشی اجرای این طرح ملی در دستور کار ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت و قطعه سوم این طرح به طول 63 کیلومتر که هم اکنون بالای 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید در این دولت به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: از هفته جاری دلیل رکود و معطل ماندن این طرح ملی و حیاتی را با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء در میان خواهم گذاشت.
اسلامی تصریح کرد: با توجه به تخصیص بیش از یکهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای این جاده ملی میزان پیشرفت فیزیکی و مراحل اجرای طرح به هیچ وجه رضایت بخش نیست.
وزیر راه شهرسازی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب یکی از استان ها و نقاط استراتژیک از حیث راه های شریانی کشور است و البته از جمله استان هایی است که همواره از لحاظ زیرساخت های جاده ای در مضیقه بوده است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 137 کیلومتر از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 است.
این جاده جزو مهمترین طرح ‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌ تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.
این جاده دارای چهار فاز است که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب 26 و 20 کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.