به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا اظهار داشت: رانش، ریزش، آب گرفتگی و سیل در 4 جاده اصلی و فرعی و 13 محور روستایی موجب خسارت به 50 کیلومتر از راه های این استان شد که در همه محورها عوامل راهداری مشغول انجام عملیات بازگشایی و امداد رسانی هستند.
وی بیان کرد: در این مدت رانش زمین در 11 کیلومتر موجب بسته شدن جاده های آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان - شاهرود شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در 8 نقطه نیز ریزش سنگ و در بیش از 5 نقطه رانش و در چند نقطه دیگر هم سیل و آب بردگی موجب ناامنی، کاهش عرض جاده و در نهایت بسته شدن کامل جاده شد.
وی ادامه داد: هم اینک جاده های شاهرود - آزاد شهر، آق قلا- گرگان، آق قلا- عطا آباد و بندر ترکمن- سه راهی یساقی استان گلستان مسدود است.
حسن نیا به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها اشاره کرد و اظهار داشت: عوامل راهداری با استفاده از 210 دستگاه ماشین آلات راهداری و 420 نفر پرسنل در حال بازگشایی این جاده ها هستند.
به گزارش ایرنا، با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راهها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.