به گزارش ایرنا علی اصغر پیوندی امروز شنبه با حضور در مناطق سیل زده استان گلستان اظهار داشت: امدادرسانی به سیل زدگان در حال انجام است و مواد غذایی و سایر اقلام بین آنها توزیع شده و برای تخلیه احتمالی و فوری ساکنین مناطق شهری و روستایی محاصره شده در سیل، تنها کمبود لجستیکی مورد نیاز دسترسی به قایق بیشتر است.
رییس هلال احمر افزود: در کنار امدادرسانی زمینی و با قایق در مناطق سیل گیر، در سکونتگاه هایی که امکان حضور نیروهای هلال احمر وجود ندارد با 6 بالگرد خدمات لازم به مردم ارسال می شود.
پیوندی افزود: با ارزیابی صورت گرفته از مناطق گرفتار در سیل گلستان مسیرهای مختلف هوایی و زمینی برای ارایه کمک به سیل زدگان مشخص و هم اکنون خدمت رسانی در قالب تیم‌های مختلف با 14 تیم در حال انجام است.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
7333/3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.