امید جمشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماهی و جگر و سنگدان مرغ تاریخ مصرف گذشته و غیر بهداشتی کشف و امحا شد.
وی با اشاره به فعالیت گروه‌های ثابت و سیار در این طرح، افزود: این طرح به منظور نظارت و کنترل بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۲۵ اسفند ۹۷ آغاز و تا روز جمعه 16 فروردین ماه جاری ادامه داشت.
در طرح مذکور 15 اکیپ ویژه در قالب نظارت های فنی و بهداشتی به فروشگاه ها و مراکز عرضه و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، رستوران ها، سردخانه‌ها و کشتارگاه های دام و طیور به صورت کاملا رایگان، خدمات نظارت بهداشتی ارائه دادند.
جمشیدی بیان کرد: روز پنجشنبه گذشته (15 فروردین 98) حدود ۱۲۰ کیلوگرم مرغ گرم تاریخ مصرف گذشته از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاسوج کشف و امحا شد.
معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضا گوشت‌های بسته‌بندی شده، از خرید گوشت مرغ بدون بسته بندی، گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تمام تلاش خود را برای تأمین و تضمین سلامت مواد غذایی و عرضه مناسب آن به عموم مردم به کار خواهد گرفت، گفت: سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و سؤالات هم استانی‌ها و مسافران خواهد بود.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.