پروانه نیک مرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین آمار، یک هزار و 216 میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و 363 طرح اشتغال روستایی و عشایری این استان پرداخت شده است.
وی افزود: دولت منابع مالی قابل توجهی در زمینه ایجاد اشتغال به خصوص برای روستائیان کشور و این استان اختصاص داده است که باید از این فرصت طلایی استفاده شود.
نیک مرام بیان کرد: این منابع مالی باید در راستای تولید و اشتغال به ویژه در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد هزینه و از هرگونه پول پاشی نیز جلوگیری شود.
وی عنوان کرد: با بررسی های مناسب توسط متولیان امر در این حوزه جلوی انحراف تسهیلات اشتغال زایی از مسیر صحیح خود در استان گرفته می شود و بر روند پرداخت ها نیز به طور مستمر نظارت خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری در استان به منظور جلوگیری از انحراف، بر روی سایت این اداره کل قرار گرفته و اطلاع رسانی لازم انجام می شود.
نیک مرام با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین دغدغه مسئولان کشوری و استانی است، ابراز داشت: موضوع اشتغال یک اولویت ملی است و باید تمامی تلاش ها و اقدام ها برای تحقق آن به کار گرفته شود.
سال گذشته قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سال 1392 ابلاغ شد، به تصویب رسید.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را بر عهده دارد.
براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در پاییز امسال 12.7 درصد اعلام شده است که در رتبه یازدهم استان های دارای بیشترین نرخ بیکاری قرار دارد.
برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 12.7 درصد بوده است که یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.