علی داودی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال آبی همزمان با اول مهر تاکنون 507 میلیمتر باران در سد کوثر گزارش شده است در حالی که ایستگاه های باران سنجی آمار بارندگی در 12 ماهه سال زراعی گذشته را 210 میلیمتر نشان دادند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: بارندگی های سال آبی جدید در سد کوثر باعث بالا آمدن تراز آب این سد به میزان 22 متر شده است.
داودی مهر عنوان کرد: بارندگی چند روز اخیر در این منطقه، 68 میلیمتر بوده و باعث بالا آمدن تراز آب سد کوثر به میزان یک و نیم متر شد که حدود 20 میلیون متر مکعب آب پشت سد، ذخیره شد.
وی اضافه کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون 45 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور شامل فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد، 5.5 میلیون متر مکعب آب کشاورزی، 23 میلیون متر مکعب برای سایر مصارف (زیست محیطی) و 1.5میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اضافه کرد: سد مخزنی کوثر از نوع بنتی وزنی است که طول تاج آن 190 متر و حجم مخزن آن 580 میلیون متر مکعب است که با هدف تامین آب شرب 2.5 میلیون نفر و تامین آب کشاورزی پنج هزار و 700 هکتار از اراضی دشت لیشتر و خیرآباد و همچنین صنعت استان احداث شده است.
سد ملی کوثر در 55 کیلومتری غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.