هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقه با شرکت سوادآموزان دوره انتقال در 13شهرستان و منطقه استان و بطور همزمان از کتاب حمایت از کالای ساخت ایران برگزار شد.
وی گفت: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، فرهنگ سازی و کمک به تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی و تشویق مخاطبان و خانواده آنها به حمایت از کالای ساخت ایران برای سوادآموزان بصورت کتبی برگزار شد.
زارع پور عنوان کرد: در هر شهرستان و منطقه استان چهار سواد آموز بعنوان برتر انتخاب و از آنها تجلیل می شود.
وی گفت: امسال سوادآموزان دوره انتقال در مسابقه انشاء نویسی پرسش مهر ریاست جمهور نیز شرکت کردند.
تعهد سال جاری این استان در زمینه سوادآموزی افراد کم سواد و بی سواد چهار هزار و 600 نفر بوده که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور تعیین شده است.
این تعداد شامل 2 هزار و 500 نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و 100 نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر نیز در دوره تحکیم است.
34 هزار و 106 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بین سنین 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت بی سواد شناسایی شده که از این تعداد 9 هزار و 205 نفر مرد و مابقی نیز زن هستند.
نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد بین جمعیت 10 تا 49 سال 92.7 درصد است.
شهرستان گچساران با 96.6 درصد و شهرستان کهگیلویه نیز با 88.2 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده اند.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.