به گزارش ایرنا، خورشید درخشان از میان ابرهای سفید بالای کوه های کاکان سرک می کشد و شعاع آن تا پایین پیست اسکی ادامه پیدا می کند. اما این پایین آنچنان هوا سرد است که خورشید نیز مغلوب این میهمان سپید می شود.
اولین برف زمستانی که بر زمین می نشیند پیست اسکی کاکان در 18 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان میهمانانی از جنوب ایران می شود. گردشگران و ورزشکارانی که همه مشکلات را به جان می خرند تا زیبایی های زمستان را در شهر هزار جاذبه یاسوج تجربه کنند.
با اینکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست در دست هم گذاشته تا زیباترین تابلوی طبیعت در شمال یاسوج خلق شود اما هنوز هم کمبودهایی هست که گاهی اوقات همه زیبایی ها را تحت شعاع قرار می دهد.
ترافیک طاقت فرسای مسیرهای منتهی به پیست گرفته تا نبود امکانات و تجهیزات بهداشتی و ایمنی در اطراف آن گاهی شیرینی و لذت این تفریح سالم و پر نشاط را کمرنگ می کند.
همه این مسائل باعث شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روز دوشنبه به همراه برخی معاونان و مدیران و فرماندار بویراحمد از پیست اسکی کاکان بازدید کند.
علی محمد احمدی بر این باور است همه مشکلات پیست در صورتی که مدیران بخواهند و اراده کنند قابل حل است به شرط آنکه مشکلات پیست را با دقت احصا کرده و در شورای برنامه ریزی مطرح کنند.
وی گفت: در حال حاضر تمرکز مدیران گردشگری و ورزش و جوانان باید بر پیدا کردن راهی برای بیدار و فعال کردن پیست در فصول بدون برف باشد زیرا در کمتر جایی از کشور در 15 کیلومتری مرکز استان پیست اسکی با این کیفیت وجود دارد که هم در زمستان و هم در سایر فصول زیباست.
احمدی افزود: پیست کاکان ظرفیتی منحصر به فرد برای ایجاد نشاط در میان مردم است که باید راهکارهایی برای بهبود و توسعه زیرساخت های موجود در آن برای کوتاه مدت ارائه شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات پیست اسکی ترافیک سنگین اطراف آن است، ابراز امیدواری کرد شورای ترافیک تمهیداتی برای کاهش ترافیک این مسیر پیش بینی کند که دست کم در روزهای تعطیل فقط خودروهای امدادی و گردشگران از آن استفاده کنند.
احمدی ادامه داد: 4 خطه کردن جاده یاسوج به کاکان نیز باید سرعت پیدا کند زیرا این اتفاق می تواند به گشوده شدن گره ترافیک این جاذبه گردشگری کمک کند.
استاندار با بیان اینکه پیست اسکی کاکان سرمایه ای خفته در دل کوه های زاگرس و در پیشانی شهر یاسوج است گفت: این پیست ظرفیت آن را دارد که با ساخت مجتمع های تفریحی اقامتی به جاذبه ای چهار فصل تبدیل شود.
وی از مدیران گردشگری و ورزش و جوانان خواست که به دنبال مشاوران و کارشناسانی باشند که به لحاظ فنی مطالعاتی برای چهار فصل کردن پیست اسکی و نگهداری برف در فصول گرم انجام دهند تا استان بتواند در بلند مدت روی این موضوع برنامه ریزی و در صورت امکان سرمایه گذاری کند.
احمدی با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بر روی سرمایه های برفی گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور و موقعیت جغرافیایی استان، جاذبه های گردشگری از نوع پیست اسکی، پیست اسب سواری ، زمین هاکی و غیره می تواند مورد استقبال قرار گیرد.
وی با بیان این که یکی دیگر از مشکلات پیست کمبود امکانات و زیرساختهای بهداشتی و نبود پارکینگ در منطقه گفت: در سال 98 برای تعمیر و بروزرسانی بالابر و برفکوب پیست اسکی اعتبار ویژه ای در نظر گرفته می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان نیز در جریان این بازدید گفت:خرید یک بالابر جدید برای پیست اسکی بیش از 150 میلیارد ریال و خرید بالابر دست دوم نیز حدود 40 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.
سید محمد تقی علوی افزود: هجوم گردشگرانی که با تیوب به پیست اسکی می آیند علاوه بر خطراتی که برای خود آنان دارد، باعث آسیب به زیر ساختهای پیست می شود.
بر اساس گزارش راهداری استان و به استناد آمار استخراجی از دستگاه های تردد شمار در روزهای تعطیل بیش از 12 هزار خودرو و در روزهای غیر تعطیل تا 3 هزار خودرو در مسیر پیست عبور و مرور می کند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.