به گزارش ایرنا، پیشتر برخی کارشناسان بدلیل مسافت طولانی ، سخت گذر بودن مسیر و هزینه زیاد ، اجرای طرح گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک را غیر ممکن می دانستند.
با وجود هزینه بر بودن اجرای این طرح ، دولت تدبیر و امید تصمیم گرفت به بخش های قلعه رئیسی و دیشموک گازرسانی کند و اکنون ساکنان این دو بخش طعم شیرین خدمت رسانی دولت را می چشند.
این بخش‌ها حدود 50 هزار نفر جمعیت دارند. بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود 250 کیلومتر فاصله دارند.
فاز سوم گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه که شامل اجرای شبکه داخلی شهرها و روستاهای اقماری و علمک گذاری بود با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در اواخر سال 95 آغاز شد.
حمیدرضا عراقی در آیین کلنگ زنی با اشاره به هزینه 550 میلیارد ریالی آن گفت: اختصاص این مقدار بودجه به طرح نشانه حمایت دولت تدبیر و امید از مناطق محروم و دورافتاده است.
با تلاش مسئولان دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد ،مهمترین آرزوی مردم مناطق محروم قلعه رئیسی و دیشموک به بار نشست و سرانجام با حضور مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و مسئولان استانی و کشوری در 20 شهریور سال جاری شعله گاز در 2 شهر قلعه رئیسی و دیشموک روشن شد.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح طرح گازرسانی به 2 شهر قلعه رئیسی و دیشموک گفت: طرح گازرسانی به 2 بخش چاروسا و دیشموک در سه فاز اجرا شد.
رحمان خادم هزینه اجرای این طرح را 550 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح یکهزار و 688 خانوار شهری و هفت هزار و 716 خانوار روستایی در این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
با تلاش و پیگیری مسئولان و همکاری مردم بعد از گازرسانی به 2 شهر قلعه رئیسی و دشموک ،کار گازرسانی به روستاهای مسیر در دستور کار مسئولان قرار گرفت.
با تلاش جهادی و شبانه روزی مسئولان شرکت گاز بعد از اجرای شبکه داخلی شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک نصب علمک آغاز شد.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمددر مصاحبه قبلی با ایرنا گفته بود: تا پایان بهمن ماه امسال بیش از 2 هزار علمک گاز در 2 شهر قلعه رئیسی و دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه نصب خواهد شود.
رحمان خادم اظهار داشت: برای علمک گذاری در این 2 شهر هفت پیمانکار مشغول اجرای عملیات علمک گذاری هستند.
وی با اشاره به اینکه کار علمک گذاری در کمترین بازه زمانی انجام می شود ،گفت: صاحبان منازل مسکونی باید برای نصب علمک منزل به اداره گاز یا پیمانکار مشخص شده درخواست ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بخش های قلعه رئیسی و دیشموک با تاکید بر تسریع در روند اجرایی این طرح گفت: طرح گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک خدمت ماندگار دولت تدبیر و امید به مردم است.
علی محمد احمدی تأمین سوخت پایدار، جلوگیری از قطع درختان جنگلی، رفع نارضایتی‌های مردم این مناطق، کاهش مصرف بی‌رویه سوخت فسیلی و تسریع در توسعه همه جانبه را از مهمترین فواید گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی، دیشموک و روستاهای اقماری در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.
وی گفت: با تکمیل این طرح آرزوی دیرینه 732 خانوار در شهر قلعه رئیسی و 978 خانوار در دیشموک برآورده خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار ایرنا گفت: طرح گازرسانی به این بخش‌ها با روند خوبی در حال اجرا است.
عدل هاشمی پور گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال شعله گاز در 52 روستای بخش چاروسا روشن خواهد شد.
وی طول شبکه گازرسانی به قلعه رئیسی را 73 کیلومتر و دیشموک را 90 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 110 روستا باقی مانده در حریم 15 کیلومتری این 2 شهر با اولویت بندی طی بازده زمانی مشخص نیز گازرسانی خواهند شد.
هاشمی پور بیان کرد: ساکنان روستاهای در طول مسیر، اداره منابع طبیعی و راه و شهرسازی با رفع معارضان اجتماعی همکاری لازم را برای تسریع در روند اجرایی کار انجام دهند.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی نزدیک به 132 هزار نفر دارای چهار بخش، چهار شهر، 10 دهستان و 365 روستای بزرگ و کوچک است.
بیش از 98 درصد جمعیت شهری و 40 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
1662/7531/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.