به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون عصر سه شنبه در بازدید از دفتر ایرنای گچساران اظهار داشت: همین رویکرد حرفه ای و حرکت بر مدار واقع گرایی و صحت در ایرنا سبب شده که انکار و یا تکذیب حتی یک خبر در این رسانه موضوعیت نداشته باشد.
وی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنان نقش مرجعیت خود را در عرصه رسانه ای کشور و حتی دنیا به خوبی حفظ کرده است.
وی، فضای مسموم و پرالتهاب در کنار برخی نگاه های تخریب گرایانه به جای نقدهای منصفانه، مشفقانه و کارآمد در فضای رسانه ای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: برخی ها کارکرد رسانه ها را در تشویش اذهان عمومی می دانند در حالی که نقش رسانه به عنوان چشمان تیزبین جامعه بیان دردها و مشکلات مردم است.
نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایرنا به دلیل ارتباط مستقیم با ارکان نظام، دولت و همچنین نقش ویژه در عرصه بین المللی دارای جایگاه ویژه ای است.
تاجگردون بیان کرد: ماموریت اصلی رسانه ها در این زمینه فراتر از جریان های فکری و گروه بندی های حزبی، سیاسی و حتی منطقه ای است.
وی، از اهتمام ویژه مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد برای خرید، بهسازی و تجهیز دفتر خبری ایرنا در گچساران نیز قدردانی کرد.
فرماندار گچساران نیز ضمن تقدیر از مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی برای خرید و تجهیز دفتر خبری این شهرستان نیز گفت: ایرنا همواره در مسیر واقع گرایی، انصاف و صحت حرکت کرده است.
عبدالرحیم رحیمی جایگاه ویژه ایرنا به عنوان رسانه مورد وثوق نظام و نقش ممتاز رسانه در جهت دهی افکار عمومی را یادآور شد و گفت: رسانه ها باید به جای نقد اشخاص انتقاد محتوایی و عملکردی از دستگاه ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: رسانه ها می توانند با انتقادهای سازنده و تاثیرگذار نقش راهبری و هدایت گری مجموعه مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی نیز باشند و مدیران باید از نقدهای آگاهانه رسانه ها استقبال کنند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی همچنین از نزدیک در جریان چگونگی تهیه و انتشار اخبار و گزارش های خبری در دفتر ایرنای گچساران قرار گرفت.
دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گچساران از حدود 2دهه گذشته به صورت اجاره ای و البته غیر رسمی به ویژه در فرمانداری این شهرستان مستقر بود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که دفتر ایرنا گچساران با ساختار سازمانی و رسمی زیر نظر مرکز یاسوج فعالیت دارد.
حسینعلی راشکی اظهار داشت: از حدود یک سال گذشته تاکنون برای خروج از وضعیت سخت اجاره ای و نداشتن یک مکان و فضای مناسب فیزیکی در خور شان خبرنگاران این رسانه، کار خرید و تجهیز این دفتر در دستور کار قرار گرفت.
وی، میزان اعتبار هزینه شده برای خرید و تجهیز کامل این دفتر را حدود 2میلیارد ریال ذکر کرد و گفت:
تمامی اعتبار این دفتر توسط سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تامین شده است.
وی، همچنین از همراهی و تلاش های نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان برای خرید و تجهیز این دفتر خبری قدردانی کرد.
این دفتر جمعیتی افزون بر 150هزار نفر را در شهرستان های گچساران و باشت زیر پوشش دارد.
گچساران از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد و یکی از مناطق نفت خیز در جنوب ایران است که حدود 20 درصد نفت کشور را تولید می کند.
خبرنگار: حمید جهان **انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
3016/8005/1772
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.