به گزارش ایرنا، اجرای طرح های تامین آب زمین های دیم و احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان از جمله طرح های مهمی بود که نیازمند تزریق اعتبار برای تکمیل است.
طرح هایی که در صورت تامین بهره برداری افزون بر رونق اشتغال و بهبود معیشت مردم زمینه ساز رفاه حال مردم این شهرستان را فراهم خواهد کرد.
شهرستان گچساران که در سال های اخیر با افزایش چشمگیر اعتبارات عمرانی روند توسعه خوبی گرفته است هم اکنون در انتظار همت مسئولان برای به بار نشستن این خدمات است.

**لزوم افزایش تسهیلات احیای بافت فرسوده
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در حال اجرا بودن طرح احیای بافت فرسوده در شهر دوگنبدان گفت: با توجه به قیمت ارز افزایش تسهیلات بانکی نوسازی بافت فرسوده این شهر ضروری است.
حسین جنتی افزود: سه هزار و 500 واحد مسکونی و یک هزار واحد تجاری فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد.
وی بیان کرد: براساس یک برنامه مدون 400 میلیون ریال وام با بهره کوتاه مدت برای نوسازی هر واحد مسکونی پرداخت می شود.
جنتی تصریح کرد: روند اجرای طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سرعت خوبی داشت در چند ماه اخیر به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی کند شده که نیازمند چاره اندیشی است.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.
تاکنون یک هزار واحد مسکونی در شهر دوگنبدان نوسازی شده است.
با اجرایی شدن این طرح افزون بر زیبا شدن سیمای شهر دوگنبدان و رفاه مردم یکهزار و 200 نفر در صنعت ساختمان مشغول به کار شدند.
25 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.

** طرح های تامین آب در انتظار تامین اعتبار
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح های تامین آب کشاورزی شهرستان گچساران 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.
فریبرز ضرغامی افزود: طرح های تامین آب هم اکنون در 14 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران در دست اجراست.
وی بیان کرد: در صورت تکمیل این طرح ها هفت هزار فرصت شغلی در گچساران ایجاد خواهد شد.
ضرغامی آبرسانی به پنج هزار هکتار زمین کشاورزی دشت لیشتر با 65 درصد پیشرفت فیزیکی و 2 هزار و 800 فرصت شغلی، دشت انگشترک با 20 درصد پیشرفت فیزیکی، 500 فرصت اشتغال از مهمترین طرح های در دست اجرا در گچساران است.

** تحقق حقوق مغفول در گچساران
فرماندار گچساران گفت: این شهرستان افزون بر منابع عظیم نفتی که بخش قابل توجهی از درآمدهای کشور را تامین می کند دارای 2 سد بزرگ ملی کوثر و در دست ساخت چم شیر است.
عبدالرحیم رحیمی بیان کرد: احقاق حقوق مردم از سد کوثر برای آبیاری زمین های کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی از مهمترین حقوق مردم گچساران بود که در دولت یازدهم محقق شد.
وی بیان کرد: سد در دست ساخت چم شیر هم با وجود نزدیکی به شهر دوگنبدان و زمین های تشنه تا پیش از دولت یازدهم هیچ سهمی برای مردم این شهرستان نداشت.
رحیمی بیان کرد: با تلاش های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی 125 میلیون متر مکعب آب از سد چم شیر برای تامین آب کشاورزی و صنعت این شهرستان اختصاص یافت.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح های بزرگ تامین آب تزریق اعتبار به این پروژه ها برای تکمیل را ضروری دانست.
فرماندار گچساران کمبود اعتبار در حوزه شهری را از دیگر مشکلات شهرستان گچساران دانست.
رحیمی با اشاره به سفر روز گذشته هیات اقتصادی وزارت کشور به این شهرستان ابراز امیدواری کرد: بتوان شاهد گره گشایی از مشکلات موجود بود.
در این سفر بر تحقق همه مصوبات بر زمین مانده دولت ها از گذشته تاکنون و سفر مقام معظم رهبری،تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا، افزایش تسهیلات بانکی طرح بافت فرسوده و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید شد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که 20 درصد نفت کشور را تولید می کند.
این شرکت دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
محدوده فعالیت این شرکت در استان های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد ،بوشهر و فارس است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.