غلام حسین حکمتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای 75 طرح بیولوژیک و مکانیک در شهرستانهای مختلف استان در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه هشت تسهیلگر در سطح استان نظارت بر اجرای طرح ها را انجام می دهند گفت: تسهیلگری زمینه های مشارکت مردم در بهره برداری پایدار و حفاظت از منابع طبیعی را فراهم می کند.
حکمتیان اصلاح و احیای مراتع، نهال کاری، توسعه جنگل، کاهش عوامل تخریب عرصه ها، تهیه کاداستر اراضی ملی، مهار آتش و پیشگیری از وقوع آن را از جمله مهمترین برنامه های معاونت آبخیزداری در حوزه بیولوژیکی و بیومکانیکی اعلام کرد.
مدیرکل منابع طبیعی هدف از اجرای طرح های آبخیزداری را کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی، حفاظت خاک، کنترل سیلاب ها و حفظ خاک و پیشگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از هدر رفتن روان آبها برشمرد.
حکمتیان حراست از عرصه های منابع طبیعی، پیشگیری از بروز آسیب به این منابع خدادادی، افزایش مشارکت و تعامل مردم و رفع معارضات را از دیگر وظایف تسهیلگران اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی ضمانت دهنده، تضمین کننده و تسهیل کننده موفقیت طرح های منابع طبیعی است گفت: اجرای طرحهای منابع طبیعی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
کهگیلویه وبویراحمد بیش از یک میلیون و 722 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که 870 هزار هکتار از این میزان جنگل های بلوط است.
این استان دارای دو اقلیم سردسیری و گرمسیری است و اختلاف دمای برخی نقاط آن به 30 درجه سانتی گراد می رسد.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.