به گزارش ایرنا، اسفندیار خزائی روز پنجشنبه در نشست کارشناسان آموزش دستگاه های اجرایی همدان بیان کرد: در همین ارتباط افرادی که از آنها به عنوان تسهیلگر یاد می شود نیز در عرصه ها و حوزه های منابع طبیعی نظرهای کارشناسی ارائه می دهند.
وی ادامه داد: همچنین این ایده ها با علم و تجربیات کارکنان منابع طبیعی تلفیق می شود تا در نهایت نتیجه ای برای بهبود وضعیت اراضی ملی استخراج شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: تسهیلگری زمینه های مشارکت مردم در بهره برداری پایدار و حفاظت از منابع طبیعی را فراهم می کند.
خزایی بیان کرد: حراست از عرصه های منابع طبیعی و پیشگیری از بروز آسیب به این منابع خدادادی نیازمند مشارکت و تعامل مردم است.
وی افزود: برای دست یابی به این موضوع باید تکنیک و مهارت تسهیلگری برای مشارکت دادن مردم در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود.
رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز در حاشیه این جلسه به ایرنا گفت: پنجمین دوره آموزشی با حضور کارشناسان آموزش دستگاه های اجرایی به میزبانی منابع طبیعی برگزار شد.
محمد خلیلی افزود: در این نشست که 6 ماه یک نوبت برگزار می شود معاونان آموزشی و روسای ادارات آموزش دستگاه های اجرایی درباره مباحث آموزشی کارکنان تبادل نظر می کنند.
وی بیان کرد: قرار است با آموزشگاه های خصوصی که توان و کیفیت آموزشی خوبی دارند برای آموزش کارکنان ضمن خدمت در استان قرارداد منعقد شود.
رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: کارشناسان حاضر در این نشست، آموزشگاه های مورد تایید را بررسی می کنند تا در صورت لازم با آنها تفاهم نامه امضا شود.
خلیلی ادامه داد: سازمان جنگل ها دارای 2 مرکز آموزشی در کشور است که نشست های تخصصی در این مراکز برگزار و نشست های عمومی به طور مستقل در استان ها برگزار می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.