به گزارش خبرنگار ایرنا ، کوروش محمودیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلانغرب به منظور پیشگیری و مقابله با آتش سوزی های احتمالی در فصل گرما ، افزود: پارسال به علت 30 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان، 270 هکتار از منابع ارزشمند طبیعی آسیب دید.
وی اظهار کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید از هم اکنون تدابیر لازم را برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی با توجه به گرم شدن هوا اتخاذ کنند و از آمادگی کامل نیز برخوردار باشند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب بیان کرد: کشیک عوامل حفاظت از منابع طبیعی ، تجهیز و آموزش گروه های مردمی و دهیاران ، احداث جاده دسترسی در مناطق صعب العبور ، به کارگیری تعدادی نیروی دیده بان در مناطق بحرانی ، اطلاع رسانی ترویجی به دامداران و کشاورزان از برنامه های مقابله با حوادث احتمالی در جنگل ها و مراتع این شهرستان است.
محمودیان ، همچنین از آمادگی و بسیج نیروهای اداری و نظامی مستقر در منطقه نیز برای هرگونه همکاری در این راستا خبرداد و اضافه کرد که دستگاه های مرتبط نیز موظف به آگاهسازی کشاورزان در خصوص خودداری از آتش زدن پس مانده های محصولات کشاورزی پس از برداشت هستند.
در 2 سال گذشته 800 هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گیلانغرب طی 67 فقره آتش سوزی طعمه حریق شد یا آسیب دید که بیش از 40 میلیارد خسارت به بار آورده است .
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.
7079/7398/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.