اسماعیل جمیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعامل مطلوب مسئولان قضایی در کهگیلویه و بویراحمد باعث شده که بیش از ظرفیت های قانونی در جهت گره گشایی و کمک به زندانیان به ویژه محکومان مالی کمک شود.
وی افزود: در 2 سال گذشته و با جلب مشارکت های عمومی و خیران تعداد 424 نفر از زندانیان جرام غیرعمد زندان های کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد و علاوه بر کمک به طرفین دعوی یعنی طلبکاران و بدهکاران در کاهش تراکم و ازدحام جمعیت زندانیان کمک شده است.
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: از مجموع زندانیان جرائم غیرعمد آزاده شده در این مدت تعداد 222 نفر توسط ستاد دیه، 126 نفر توسط سازمان زندان ها و از محل کمک های برنامه ماه عسل، 38 نفر از طریق کمک های متفرقه، 30 نفر با همکاری انجمن های حمایت و هشت نفر هم با کمک بنیاد نیکوکاری دست های مهربان از زندان آزاد شده اند.
وی از همه مسئولان، اشخاص حقیقی و حقوقی و به ویژه هموطنان خیر و نیکوکاری که مجموعه زندان های استان را در آزادی این بخش از زندانیان یاری رسانیده اند، تقدیر و تشکر کرد.
جمیاری تصریح کرد: همچنان 570 زندانی غیرعمد در استان منتظر کمک خیرین و افراد نیکوکار هستند.
وی ابراز داشت: این تعداد افراد به دلیل جرایم غیر عمدی مانند چک‌های بلامحل، مهریه، دیه و بدهی مالی در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد زندانی هستند.
وی گفت: وجود این تعداد جرائم غیرعمد در زندانهای استان علاوه بر افزایش تراکم جمعیت کیفری موجب صرف هزینه های زیاد جهت نگهداری آنان می شود، ضمن اینکه پیامدهای زیادی متوجه خانه و خانواده این افراد و نهایتا بلاتکلیفی طلبکاران خواهد شد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.