ایرج میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقیقات بسیاری بیانگر این هستند که مصرف آب انار تازه در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی تاثیر دارد و می تواند ریز فاکتورهای بیماری های قلبی و عروقی را بهبود دهد.
کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو بیمارستان شهید رجایی گچساران آب انار را در پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار موثر عنوان کرد.
میرزایی با اشاره به خواص آنتی اکسیدانی قوی آب انار، گفت: یک لیوان آب انار حدود 40 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند و منبع خوبی از ویتامین های A،E و اسیدفولیک است.
وی ابراز داشت: مقدار آنتی اکسیدان موجود در آب انار حتی 3 برابر چای سبز است که در واقع آب انار یکی از غنی ترین منابع پلی فنول ها بوده که گروهی از آنتی اکسیدان های قوی هستند.
میرزایی آب انار را موثر در پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته و حمله قلبی برشمرد و کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو بیمارستان شهید رجایی گچساران، تصریح کرد: برای مصارف دارویی از گل، برگ، پوست درخت، پوست، ریشه و دانه انار استفاده می شود.
وی با اشاره به برخی از خواص پر اهمیت گیاه دارویی انار، ابراز داشت: انار با دانه ملین مزاج است و آب انار شیرین برای بیماری های مجاری ادرار مفید بوده، خنک کننده مزاج است و رنگ صورت را شاداب می کند.
میرزایی آب انار را مقوی قلب و معده دانست و گفت: جوشانده پوست درخت انار نیز اثر ضد کرم دارد و برای برطرف کردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار و یا جوشانده برگ های انار استفاده می شود.
میرزایی ادامه داد: برای برطرف کردن سوختگی پوست، گل های انار را له کرده و با روغن کنجد مخلوط کنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالید، دم کرده گل انار نیز اسهال مزمن را برطرف می کند.
کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو بیمارستان شهید رجایی گچساران بیان کرد: دم کرده گل های انار را به صورت غرغره برای از بین بردن زخم های دهان بکار ببرید و برای برطرف کردن دندان درد، دم کرده ریشه درخت انار را در دهان مزه مزه کنید.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.