کوروش ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای احداث این بیمارستان با ظرفیت 100 تخت حدود 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی تصریح کرد: در این بیمارستان تخصصی بخش مردان، بخش زنان و اطفال وجود دارد و اقدامات درمانی به صورت کاملا تخصصی صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: در حال حاضر کمبود فضای فیزیکی و تخت بیمارستانی از مشکلات اصلی بیماران اعصاب و روان است که با بهره برداری از بیمارستان جدید، این مشکلات تا حدود بسیاری برطرف می شود.
دکتر ساکی گفت: هم اکنون بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) شهر خرم‌آباد که در سال 78 ساخته شده با ظرفیت حدود 50 تخت در خرم آباد فعال است.
وی افزود: به طور میانگین هر بیمار روانپزشکی 20 تا 25 روز در مجموعه بستری و از خدمات مشاوره‌ای و درمانی استفاده می‌کند.
بر اساس اعلام های سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می شود سال های آینده، افسردگی و اختلالات روانی از بیماری های قلبی عروقی، تصادفات جاده های و مشکلات زایمان سبقت بگیرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر پس از بیماری های قلبی و عروقی، اختلالات روانی با سهم 14.5 درصد رتبه دوم بیماری ها را در کشور دارد.
گزارش وضعیت سلامت روان استان در سال 96، تعداد مبتلایان به اختلالات روانپزشکی را 480 هزار نفر برشمرده در حالی که این آمار در خصوص مصرف کنندگان مواد 60 هزار نفر است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.