عبدالمجید نژاد صفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محورهای ارتباطی باید به راننده ارامش دهد ولی متاسفانه بااین نوع ناهنجاری ذهن راننده پریشان می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: در یک برنامه کوتاه مدت،میان مدت، و بلند مدت ناهنجاری های بصری در محورهای ارتباطی برطرف شود تا منظر استان برای گردشگران و سرمایه گذاران هم زیبایی ظاهری و هم امنیت جانی داشته باشد.
وی یادآوری کرد در حوادث رانندگی نگاه ها به سمت راه و شهرسازی است در حالی که بیشترین حوادث جاده ای ناشی از خطای انسانی و رانندگان است.
نژادصفوی با بیان اینکه کوچکترین آمار در تصادفات برای راه و شهرسازی مهم است افزود: ایران جزء 10 کشور اول حادثه خیز جهان در زمینه سوانح جاده ای و رانندگی است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد برای سلامت ، ارامش و اسایش مسافران ،رانندگان و ترددکنندگان از محورهای ارتباطی استان هزینه های زیادی به راه و شهرسازی تحمیل می شود.
نژادصفوی افزود: اگر کاربران و رانندگان اصول ایمنی را رعایت کنند و به تذکرات عوامل راهدار و پلیس راه توجه داشته باشند ما می توانیم پدیده نامیمون تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.
وی یادآوری کرد: هرزخمی یا فوتی در اثر تصادفات جاده ای علاوه بر خانواده ها، هزینه های زیادی از بعد معنوی و اقتصادی به نظام وارد می کند.
وی تاکید کرد: بسیاری از هزینه های پزشکی و تخت های بیمارستان به اسیب دیدگان حوادث جاده ای تعلق دارد در حالی که پیشگیری از این آسیب ها کار سخت و دور از انتظاری نیست.
نژاد صفوی در ادامه با اشاره به مقایسه راه های استان نسبت به گذشته عنوان کرد:به رغم هزینه ها برای تحول در حاده ها، از بعد تصادفات کاهش چشمگیری نداشتیم که این خود نشان می دهد خلایی که ما امروز داریم خلاء احتیاط از طرف رانندگان است.
در شش ماهه اول سال جاری ۹۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/2 درصد افزایش داشته است.
سهم وسایل نقلیه در تصادف های منجر به فوت 71 درصد خودروی سواری و 29 درصد موتور سیکلت است.
بیشترین علت تصادف منجر به جراحت 27 درصد بی توجهی به جلو، 18 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 16 درصد ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، 13 درصد رعایت نکردن حق تقدم،13 درصد رعایت نکردن فاصله طولی و 13 درصد سایر عوامل است.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.