حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رسانه های ارتباط جمعی و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد می توانند در زمینه تحقق این امر مهم نقش ارزنده ای ایفا کنند.
وی افزود: انتظار می رود که عزم خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای گسترش روزافزون فرهنگ دینی وقف بین مردم این استان راسخ تر شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خبرنگاران این استان به طور ویژه به مقوله وقف پرداخته و همواره در مورد اهمیت، ضرورت و جایگاه والای آن اطلاع رسانی کنند.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: چنین اقدام هایی سبب رغبت هر چه بیشتر مردم کهگیلویه و بویراحمد برای عمل به این سنت حسنه، احسان ماندگار و صدقه جاریه می شود.
وی ابراز داشت: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه کمک بسزایی به کاهش مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهد کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقف ابعاد گسترده ای دارد، گفت: ظرفیت های متعددی در زمینه وقف در این استان وجود دارد اما تا حدودی مغفول مانده اند.
حجت الاسلام جنتی پور با اشاره به وجود 23 موقوفه منفعتی ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: درآمد حاصل از موقوفه ها باید بر اساس نیت واقف هزینه شود و نمی توان کوچکترین تغییر، دخل یا تصرفی در آن ایجاد کرد.
وی افزود: وقف قرآنی یکی از نیازهای ضروری کهگیلویه و بویراحمد برای انجام انواع فعالیت های قرآنی، مذهبی و فرهنگی در این استان است.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: هم اینک تنها یک مورد وقف قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نوعی ضعف محسوب می شود.
کهگیلویه و بویراحمد 225 موقوفه دارد.
15 تا 24 آبان امسال به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.