به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده در سخنانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به نامگذاری هفته پیش رو به عنوان وقف اظهار داشت:یکی از نعمت های خداوند به انسان عمر است که بایستی آن را در جهت صحیح و خدمت به مردم صرف کرد.
وی یکی دیگر ازنعمت های خداوند به انسان را مال دانست و افزود: خداوند به بشریت نعمت مال داده تا در مسیر صحیح صرف کنند و اگر کسی استفاده درستی در جهت خدمت به بشریت از ثروتش داشته باشد ، برای آن فرد برکت دارد.
وی با بیان اینکه ابزار اقتصادی زیادی در جامعه داریم، گفت: حجت الاسلام علیزاده وقف را نگاه عاقلانه ، عارفانه و خدمت به بشریت دانست و گفت: همه می توانند بخشی از اموال شان را وقف کنند.
وی با بیان اینکه اوقاف امروز از روش های جدید برای وقف بهره می گیرد، تصریح کرد: امروز وقف هایی همچون وقف مشارکتی و جمعی را در کشور داریم.
وی با بیان اینکه بدنبال احیای اصل وقف هستیم، ادامه داد :ما اصرار نداریم متولی وقف باشیم و می توانید وقف های مشارکتی انجام دهید و خودتان متولی باشید.
حجت السلام علیزاده خاطرنشان کرد: اگر وقف احیاء شود ، بسیاری از مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جامعه مان رفع می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به افزایش وقف گفت: امسال 40 مورد وقف جدید داشتیم که این نشاندهنده آن است که اعتماد مردم به وقف بیشتر شده است .
وی گفت: اهتمام داریم که نیات واقفان خیر اندیش را مد نظر قرار دهیم و هر آنچه واقف نیت کرد ، همان گونه عمل کنیم.
بر اساس آخرین آمار گیلان 941 بقعه، بیش از سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه دارد.
27 صفر مصادف با 25 آبان ماه روز وقف و آغاز هفته وقف نامگذاری شده است.
خبرنگار: سلیمانی** انتشاردهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.